Συχνές ερωτήσεις Συστήματος Ασφαλούς Μετάδοσης (ΣΑΜ)

Εγχειρίδιο Χρήσης   Σύντομος Οδηγός Σύνδεσης

1. Πως συνδέομαι για να λάβω θέματα;

Η τελευταία έκδοση του εγχειριδίου του ΣΑΜ βρίσκεται σε αυτό το σύνδεσμο. Παρακαλώ ακολουθήστε τις οδηγίες και ΕΙΔΙΚΑ προσέξτε οτι πρέπει να συνδεθείτε πρώτα στο VPN. Σύντομο οδηγό σύνδεσης θα βρείτε σε αυτό το σύνδεσμο.

2. Έχω χάσει τον κωδικό μου

Θα πρέπει να στείλετε email στο sts@minedu.gov.gr από την ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου και να ζητήσετε εκκίνηση της διαδικασίας αλλαγής κωδικού. Θα έρθουμε σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον/την διευθυντή/ντρια και μετά από την επιβεβαίωση των στοιχείων τους θα γίνει αλλαγή του κωδικού.

3. Πως αλλάζω τον κωδικό μου;

Για να αλλάξετε τον κωδικό σας θα πρέπει να συνδεθείτε στον υπολογιστή και όταν βλέπετε τον δέκτη θεμάτων θα πρέπει να πατήσετε τον συνδυασμό πλήκτρων CTRL + ALT + DEL. Από το μενού που θα εμφανιστεί κάνετε κλικ στην επιλογή αλλαγής κωδικού.

4. Έχει αλλάξει ο διευθυντής του σχολείου/ΔΔΕ.

Θα πρέπει να στείλετε email στο sts@minedu.gov.gr από την ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου που θα περιέχει:

  • Την απόφαση αλλαγής του/της διευθυντή/ντριας
  • Τον αριθμό μητρώου εκπαιδευτικού του/της
  • Τα προσωπικά στοιχεία επικοινωνίας:
    • email διεύθυνση
    • σταθερό και κινητό τηλέφωνο

5. Η οθόνη του mini PC παραμένει μαύρη

Θα πρέπει να ελέγξετε ότι το καλώδιο οθόνης συνδέεται στη θύρα που φαίνεται στο διάγραμμα συνδεσμολογίας. Αν οι συνδέσεις έχουν γίνει σωστά δοκιμάστε με άλλο καλώδιο ή/και οθόνη.

6. Μου βγάζει το μήνυμα «Verification of users (UserXXX) OTP failed: Verification of OTP for user UserXXX failed: Error [OTP verification timed out in try 4 of 4]

Επιβεβαιώστε ότι ακολουθείτε τις οδηγίες σύνδεσης, ειδικά τις εικόνες: Εικόνα 2.3 και Εικόνα 2.4.

7. Μου βγάζει το μήνυμα «Varification of users (userXXX) failed: Verification of OTP for user userΧΧΧ failed: 401 Unauthorized [User authentication failed]» όταν προσπαθώ να κάνω login

Θα δούμε το παραπάνω μήνυμα όταν δεν έχουμε δηλώσει OTP ή το δηλώσαμε λάθος. Θα το δούμε είτε τα στοιχεία username και password είναι σωστά είτε όχι.

8. Μου βγάζει το μήνυμα «Το όνομα χρήστη ή ο κωδικός πρόσβασης είναι εσφαλμένα» όταν προσπαθώ να κάνω login.

Θα δούμε το παραπάνω μήνυμα όταν δηλώσουμε λάθος username και/ή password.

9. Κατά την προσπάθεια για ενεργοποίηση του VPN μου βγάζει μήνυμα «The VPN connection failed due to unsuccessful domain name resolution» ή «Network error. Unable to lookup host names.»

Θα δούμε το παραπάνω μήνυμα όταν το mini PC δεν έχει πρόσβαση στο internet. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να δούμε το χαρακτηριστικό εικονίδιο στην αρχική οθόνη του υπολογιστή αλλά και στην οθόνη login.

1 9

Ο υπολογιστής μπορεί να μην έχει σύνδεση με το internet:

Α. επειδή υπάρχει πρόβλημα στη σύνδεση με το router του ΣΑΜ (Vigor 2912).

Όταν συμβαίνει αυτό, στην οθόνη σύνδεσης παραπάνω θα βλέπουμε «IP: 127.0.0.1». Σε αυτή την περίπτωση ελέγχουμε το καλώδιο σύνδεσης μεταξύ των δύο συσκευών. Προσοχή!! Αν επαναφέρουμε τη σύνδεση το εικονίδιο θα συνεχίσει να είναι το παραπάνω μέχρι να γίνει επανεκκίνηση του υπολογιστή.

Β. επειδή υπάρχει πρόβλημα στη σύνδεση του router του ΣΑΜ με το internet.

Για να συμβεί αυτό, δεν λειτουργεί ούτε ο κύριος τρόπος (μέσω καλωδίου στο router του σχολείου), ούτε ο εναλλακτικός (μέσω κινητής τηλεφωνίας, USB Modem HUAWEI).

Για να επαναφέρουμε τον κύριο τρόπο, αρχικά ελέγχουμε τις καλωδιώσεις. Αν είναι σωστές αποσυνδέουμε το καλώδιο που συνδέεται στο WAN interface του Vigor 2912 (θήρα W1) και το συνδέουμε σε ένα υπολογιστή. Ο υπολογιστής αυτός θα πρέπει να έχει πρόσβαση στο internet χωρίς πρόβλημα. Αν δεν έχει θα πρέπει να ελέγξουμε το καλώδιο αυτό και να επιβεβαιώσουμε ότι έχει πρόσβαση στο internet η σχολική μονάδα.

Αν η σχολική μονάδα δεν έχει πρόβλημα σύνδεσης στο internet, επιβεβαιώστε ότι ο draytek router συνδέεται στον router που συνδέει το σχολείο σας στο internet χωρίς ενδιάμεσες συσκευές (switch, routers).
Για να επαναφέρουμε τη σύνδεση μέσω κινητής τηλεφωνίας δοκιμάζουμε να βγάλουμε και να ξαναβάλουμε το usb modem.

Αν δεν λυθεί το πρόβλημα με τα παραπάνω βήματα, μπορείτε να παρακάμψετε τον router και να δοκιμάσετε τη διαδικασία σύνδεσης από την αρχή. Για να το κάνετε, βγάζετε το καλώδιο δικτύου που συνδέεται στην θύρα W1 του router και το βάζετε στην θύρα ethernet του mini PC. Ακόμα και αν η δοκιμή με αυτό τον τρόπο είναι επιτυχημένη ενημερώνετε με email τους τεχνικούς του ΣΑΜ (sts@minedu.gov.gr) για το πρόβλημα στο router. Θα χρειαστεί να δηλώσετε την κατάσταση του (ποια λαμπάκια ανάβουν και πως) καθώς και την IP που βλέπετε στην παραπάνω οθόνη όταν οι συνδέσεις είναι όπως ήταν αρχικά (χωρίς παράκαμψη).

10. Πως συνδέω τα καλώδια του ΣΑΜ

Η συνδεσμολογία φαίνεται παρακάτω:

1 10

 11. Έχει λάθος ανάλυση το mini PC

Πατάμε το συνδυασμό CTRL + ALT + F12 και ρυμίζουμε την ανάλυση ανάλογα με την οθόνη που έχουμε. Τυπικά, ανάλυση 1280Χ768, ρυθμό ανάλυσης 60p Hz και επιλέγουμε “Διατήρηση αναλογιών κλίμακας”.

12. Δεν δείχνει τίποτα η οθόνη του token (FortiToken200) όταν πατάω το κουμπί του

Το token θα πρέπει να αντικατασταθεί. Δεν υπάρχει τρόπος να γίνει αλλαγή στην μπαταρία του ή να επιδιορθωθεί. Παρακαλώ ενημερώστε την ομάδα υποστήριξης με email στο sts@minedu.gov.gr για να δρομολογηθεί η αντικατάσταση.

πηγή : Υπουργείο Παιδείας

Print Friendly, PDF & Email
Κοινή Χρήση