Το Μουσικό Σχολείο με πρόγραμμα Erasmus στην Πορτογαλία

Το Δελτίο Τύπου σε μορφή pdf εδώ

Το Μουσικό Σχολείο Λαμίας στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος Erasmus + ΚΑ1 με τίτλο: “Opening to the world with the wings of learning” και κωδικό σύμβασης 2020-1-EL01-ΚΑ101-078211, πραγματοποίησε την τρίτη κινητικότητα του προγράμματος στην Sesimbra της Πορτογαλίας, από τις 10 έως τις 15 Οκτωβρίου 2022, με την συμμετοχή δύο εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας (κ. Καραπατή Όλγα ΠΕ06 και κ. Παναγιωτοπούλου Ελένη ΠΕ0402).
Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: “Stimulating Creativity and Innovation in the Classroom/Future Classroom Methodology of Teaching” («Ενθαρρύνοντας τη Δημιουργικότητα και την Καινοτομία στην Τάξη/ Μεθοδολογία Διδασκαλίας στη Μελλοντική Τάξη»). Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από 7 ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πολωνία, Γερμανία, Λετονία, Κροατία).
Το πρόγραμμα ήταν άρτια οργανωμένο, συνδύαζε την θεωρητική γνώση με την πρακτική εξάσκηση, ενώ συμπεριλάμβανε επισκέψεις σε Σχολεία της Πορτογαλίας. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί γνώρισαν νέες μαθησιακές διαδικασίες και στρατηγικές, καθώς και εργαλεία ΤΠΕ με σκοπό την σωστή χρήση και αξιοποίησή τους στην διδακτική πράξη.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην μεθοδολογία STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Το STEAM είναι μία εκπαιδευτική προσέγγιση στην μάθηση που χρησιμοποιεί τις Θετικές επιστήμες, την Τεχνολογία, την Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά ως σημεία προσέγγισης για να προωθήσει την ενεργητικότητα των μαθητών, τον διάλογο, την συνεργασία σε μικρές ομάδες, την επίλυση προβλημάτων και την κριτική σκέψη. Οι μαθητές εργάζονται ομαδoσυνεργατικά σε διεπιστημονικές ενότητες, έχοντας ως έναυσμα μία ερώτηση για πρόκληση του
ενδιαφέροντός τους (Driving Question).
Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην Μελλοντική Εργαστηριακή Τάξη (Future Classroom Lab), η οποία στεγάζεται στο Σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης OMANUEL MARTINS, στην Setubal. Στην διάρκεια της επισκέψεως στο Σχολείο αναλύθηκε ο τρόπος λειτουργίας της Μελλοντικής Εργαστηριακής Τάξης σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται με γρήγορους ρυθμούς. Η τάξη αποτελείται από 6 διαφορετικά τμήματα τα οποία έχουν διαφορετικό χρωματισμό για να διαφέρουν μεταξύ τους και οι θέσεις των μαθητών τοποθετούνται έτσι ώστε να προωθείται η εργασία σε μικρές ομάδες 4 ατόμων.
Οι εκπαιδευτικοί, χωρισμένοι σε ομάδες οι οποίες περιλάμβαναν εκπαιδευτικούς από διαφορετικές χώρες και διαφορετικές ειδικότητες, πραγματοποίησαν διαθεματικά σενάρια διδασκαλίας χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα ΤΠΕ. Η έναρξη του κάθε σεναρίου στηριζόταν στην Ερώτηση που θα προκαλούσε το ενδιαφέρον των μαθητών (DrivingQuestion). Για την πραγματοποίηση των Σεναρίων χρησιμοποιήθηκαν διάφορα ψηφιακά εργαλεία τα οποία είχαν παρουσιαστεί στο Σεμινάριο. Τα διαθεματικά σενάρια παρουσιάστηκαν στο τέλος του σεμιναρίου από την κάθε ομάδα και ακολούθησε συζήτηση και σχολιασμός του κάθε σεναρίου.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις, να ενημερωθούν για τα εκπαιδευτικά συστήματα, την δομή της ύλης των μαθημάτων και την χρήση της Τεχνολογίας σε Σχολεία άλλων Ευρωπαϊκών κρατών.
Πληροφορίες για την παρουσίαση του προγράμματος υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Σχολείου

Print Friendly, PDF & Email
Κοινή Χρήση

Σχολιάστε