06-11-25 Ψηφιακή εφαρμογή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (ΕΨΠ-gov.gr) για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο διαγωνισμό εισαγωγής ιδιωτών στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας με το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων

06-11-25 Ψηφιακή εφαρμογή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (ΕΨΠ-gov.gr) για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο διαγωνισμό εισαγωγής ιδιωτών στις Σχολές Αξιωματικών…
Read More
06-11-25 Ψηφιακή εφαρμογή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (ΕΨΠ-gov.gr) για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο διαγωνισμό εισαγωγής ιδιωτών στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας με το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων

06-11-25 Μαθητικός διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο) με θέμα «Το Ολοκαύτωμα στη συλλογική μνήμη των Ελλήνων»  σχολ. έτους 2025-2026

06-11-25 Μαθητικός διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο) με θέμα «Το Ολοκαύτωμα στη συλλογική μνήμη των Ελλήνων»  σχολ. έτους 2025-2026…
Read More
06-11-25 Μαθητικός διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο) με θέμα «Το Ολοκαύτωμα στη συλλογική μνήμη των Ελλήνων»  σχολ. έτους 2025-2026

05-11-25 Ενημέρωση σχετικά με την επικαιροποίηση του ρεπερτορίου έργων του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2026 και εφεξής

05-11-25 Ενημέρωση σχετικά με την επικαιροποίηση του ρεπερτορίου έργων του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους…
Read More
05-11-25 Ενημέρωση σχετικά με την επικαιροποίηση του ρεπερτορίου έργων του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2026 και εφεξής

05-11-25 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση της θέσης του Προέδρου και τακτικών μελών του Εποπτικού Συμβουλίου Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (Ε.Σ.Ε.Ε.) και των αναπληρωτών τους

05-11-25 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση της θέσης του Προέδρου και τακτικών μελών του Εποπτικού Συμβουλίου Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (Ε.Σ.Ε.Ε.)…
Read More
05-11-25 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση της θέσης του Προέδρου και τακτικών μελών του Εποπτικού Συμβουλίου Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (Ε.Σ.Ε.Ε.) και των αναπληρωτών τους

05-11-25 Β φάση Μετεγγραφών από 5/11 έως 12/11

05-11-25 Β φάση Μετεγγραφών από 5/11 έως 12/11 Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ενημερώνει ότι από σήμερα, Τετάρτη 5…
Read More
05-11-25 Β φάση Μετεγγραφών από 5/11 έως 12/11

05-11-25 ΕΝΑΡΞΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟΥ ΕΤΟΥΣ-ΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ

05-11-25 ΕΝΑΡΞΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟΥ ΕΤΟΥΣ-ΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ Από την Τετάρτη 05/11/2025 οι ενδιαφερόμενοι για τις Εξετάσεις Πιστοποίησης αποφοίτων…
Read More
05-11-25 ΕΝΑΡΞΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟΥ ΕΤΟΥΣ-ΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ

Διαπολιτισμική Συνάντηση: Από την Πολωνία στο 8ο Γυμνάσιο Λαμίας

Από τις 19 έως τις 25 Οκτωβρίου 2025, το 8ο Γυμνάσιο Λαμίας στη Ροδίτσα είχε τη χαρά να φιλοξενήσει δεκαπέντε…
Read More
Διαπολιτισμική Συνάντηση: Από την Πολωνία στο 8ο Γυμνάσιο Λαμίας

03-11-25 Συνδιοργάνωση Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Ολυμπιακών Αθλημάτων για το σχολικό έτος 2025-2026

03-11-25 Συνδιοργάνωση Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Ολυμπιακών Αθλημάτων για το σχολικό έτος 2025-2026 Το έγγραφο ΕΔΩ 
Read More
03-11-25 Συνδιοργάνωση Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Ολυμπιακών Αθλημάτων για το σχολικό έτος 2025-2026

03-11-25 Ενημέρωση για τη συνδιοργάνωση σχολικών πρωταθλημάτων ΓΕ.Λ & ΕΠΑ.Λ. με αναγνωρισμένες Αθλητικές Ομοσπονδίες

03-11-25 Ενημέρωση για τη συνδιοργάνωση σχολικών πρωταθλημάτων ΓΕ.Λ & ΕΠΑ.Λ. με αναγνωρισμένες Αθλητικές Ομοσπονδίες Το σχετικό έγγραφο ΕΔΩ 
Read More
03-11-25 Ενημέρωση για τη συνδιοργάνωση σχολικών πρωταθλημάτων ΓΕ.Λ & ΕΠΑ.Λ. με αναγνωρισμένες Αθλητικές Ομοσπονδίες

03-10-25 Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες «Μιλάνο Κορτίνα 2026» – Olympic Winter Games “MILANO CORTINA 2026”. Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας στις 26 Νοεμβρίου 2025 και Τελετή Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας στις 4 Δεκεμβρίου 2025 – Σχολικές Αθλητικές Δράσε

03-10-25 Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες «Μιλάνο Κορτίνα 2026» – Olympic Winter Games “MILANO CORTINA 2026”. Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας στις…
Read More
03-10-25 Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες «Μιλάνο Κορτίνα 2026» – Olympic Winter Games “MILANO CORTINA 2026”. Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας στις 26 Νοεμβρίου 2025 και Τελετή Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας στις 4 Δεκεμβρίου 2025 – Σχολικές Αθλητικές Δράσε

16-07-16 Ασφαλείς οι Έλληνες μαθητές και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί

16 07 16 trape

16-07-16 Ασφαλείς οι Έλληνες μαθητές και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί

Κανένας λόγος ανησυχίας δεν πρέπει να υπάρχει στις οικογένειες των 93 μαθητών και των συνοδών τους εκπαιδευτικών, που βρίσκονται στην Τραπεζούντα συμμετέχοντας μαζί με άλλους 3000 μαθητές από 30 χώρες στην Παγκόσμια Αθλητική Γυμνασιάδα.

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι σε συνεχή επικοινωνία με την επικεφαλής της αποστολής στην Τραπεζούντα και ήδη προετοιμάζουν την ασφαλή επιστροφή των μελών της ελληνικής αποστολής στην Αθήνα, το ταχύτερο δυνατόν.

          

16-07-16 Μέχρι πότε οι μαθητές μπορούν να αλλάξουν Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού

16 07 16 allages

16-07-16 Μέχρι πότε οι μαθητές  μπορούν να αλλάξουν Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού

Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας όπου οι μαθητές της Β και Γ Λυκείου θα κληθούν να επιβεβαιώσουν την αρχική δήλωση μαθημάτων που είχαν κάνει λίγο πριν τη λήξη του σχολικού έτους 2015-2016. Παράλληλα, μπορούν αν το επιθυμούν, στις ίδιες προθεσμίες να  αλλάξουν την αρχική του δήλωση. Πιο αναλυτικά:

 

Μαθητές της Β Λυκείου

Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου μπορούν οι μαθητές της Β τάξης του Γενικού Λυκείου να αλλάξουν Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού σύμφωνα με τα όσα ορίζει Υπουργική Απόφαση. Στην ίδια ημερομηνία επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους σχετικά με την Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού που επιθυμούν να ακολουθήσουν. Η ημερομηνία πέρα από την οποία δεν επιτρέπεται η αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού είναι η 30η Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους.

 

Μαθητές της Γ Λυκείου

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ής Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους σχετικά με την Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού που επιθυμούν να ακολουθήσουν. Η ημερομηνία πέρα από την οποία δεν επιτρέπεται η αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού είναι
η 20η Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους.

 

  • Μάθημα επιλογής

Οι μαθητές του Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 30ής Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους σχετικά με το μάθημα επιλογής που επιθυμούν να διδαχθούν. Η ημερομηνία πέρα από την οποία δεν επιτρέπεται η αλλαγή μαθήματος επιλογής είναι η 30η Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους.

Δικαίωμα αλλαγής Ομάδας μαθημάτων Προσανατολισμού ή μαθήματος επιλογής σε περιπτώσεις μετεγγραφής

Μετεγγραφή μαθητή από σχολείο στο οποίο παρακολουθεί μία συγκεκριμένη Ομάδα μαθημάτων Προσανατολισμού σε σχολείο στο οποίο δεν λειτουργεί η ίδια Ομάδα Προσανατολισμού, δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί παρά μόνο στις περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες η μετεγγραφή γίνεται εξαιτίας αλλαγής κατοικίας και αποδεικνύοντας οικογενειακούς λόγους και οπωσδήποτε πριν από τη λήξη του Α΄ τετραμήνου. Στις περιπτώσεις αυτές:
• ο μαθητής της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου παρακολουθεί την Ομάδα Προσανατολισμού που λειτουργεί στο σχολείο υποδοχής και
• ο μαθητής της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου επιλέγει ανάμεσα στις Ομάδες Προσανατολισμού που λειτουργούν στο σχολείο υποδοχής.

 

Σε περιπτώσεις μετεγγραφής μαθητών Γενικού Λυκείου από σχολείο όπου διδάσκεται ένα συγκεκριμένο μάθημα επιλογής, σε σχολείο όπου το ίδιο μάθημα δεν διδάσκεται, οι μαθητές υποχρεούνται να διδαχθούν μάθημα επιλογής από τα διδασκόμενα στο δεύτερο σχολείο.

16-07-16 Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο

16 07 16 omades

16-07-16 Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη, καθορίστηκαν οι προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο ως εξής:

1. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με ένα τμήμα απαιτούνται για τη δημιουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α΄-Γ΄τουλάχιστον έντεκα (11) μαθητές/τριες.
Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ΄-Ζ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον οκτώ (08) μαθητές/τριες.
Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η΄-ΙΒ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον έξι (06) μαθητές/τριες.

2. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με δύο τμήματα απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού

 

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α΄-Γ΄  τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες.
Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ΄-Ζ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκατρείς (13) μαθητές/τριες.
Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η΄-ΙΒ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δέκα (10) μαθητές/τριες.

3. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με τρία ή περισσότερα τμήματα απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α΄-Γ΄ τουλάχιστον είκοσι (20) μαθητές/τριες.
Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ΄-Ζ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκαοκτώ(18) μαθητές/τριες.
Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η΄-ΙΒ΄και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες.
4. Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας όπου οι σχολικές μονάδες ανήκουν στις κατηγορίες Η΄-ΙΒ΄ και στα οποία η μετακίνηση των μαθητών είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να εγκριθεί η λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης υπό την προϋπόθεση
ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.
5. Στις περιπτώσεις που ο αριθμός των μαθητών, οι οποίοι επιθυμούν να φοιτήσουν στην ίδια Ομάδα Προσανατολισμού υπερβαίνει τους είκοσι επτά (27), εγκρίνεται η λειτουργία δεύτερου τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού.

II. Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων μαθημάτων επιλογής στo Γενικό Λύκειο

Για τη λειτουργία τμημάτων μαθημάτων επιλογής καθώς και των γνωστικών αντικειμένων του μαθήματος επιλογής «Καλλιτεχνική Παιδεία» στο Γενικό Λύκειο ισχύουν τα εξής:
1. Αν η τάξη λειτουργεί με ένα τμήμα, απαιτούνται τουλάχιστον οκτώ (08) μαθητές.
2. Αν η τάξη λειτουργεί με δύο τμήματα, απαιτούνται τουλάχιστον δώδεκα (12) μαθητές.
3. Αν η τάξη λειτουργεί με τρία ή περισσότερα τμήματα, απαιτούνται τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές.

Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας, όπου η μετακίνηση είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να συσταθεί τμήμα παρακολούθησης μαθημάτων επιλογής με τη συμμετοχή και μικρότερου αριθμού μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να
καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.

Σε περίπτωση αδυναμίας λειτουργίας τμήματος σε μάθημα επιλογής, οι μαθητές εντάσσονται υποχρεωτικά σε τμήμα μαθήματος επιλογής που έχει δημιουργηθεί ή είναι δυνατόν να δημιουργηθεί στο σχολείο.

15-07-16 Ολοκλήρωση διανομής διδακτικών βιβλίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γενικό Λύκειο) για το σχολικό έτος 2016-2017

library

15-07-16 Ολοκλήρωση διανομής διδακτικών βιβλίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γενικό Λύκειο) για το σχολικό έτος 2016-2017

Ολοκληρώθηκε η διανομή των διδακτικών βιβλίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γενικό Λύκειο) για το σχολικό έτος 2016 – 2017 για το σύνολο των δημόσιων Γενικών Λυκείων της χώρας.

Διανεμήθηκαν συνολικά σε 1.255 σχολικές μονάδες και 229 κέντρα διανομής 3.942 παλέτες και 214 χαρτοκιβώτια, που αντιστοιχούν σε 4.734.641 αντίτυπα διδακτικών βιβλίων.

Σημειώνουμε ότι η διανομή των διδακτικών βιβλίων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2016 – 2017 για το σύνολο των δημόσιων Δημοτικών σχολείων της χώρας ολοκληρώθηκε στις 24 Ιουνίου, όταν διανεμήθηκαν συνολικά σε 4.240 σχολικές μονάδες και 422 κέντρα διανομής 6.687 παλέτες και 1.650 χαρτοκιβώτια, που αντιστοιχούν σε 12.766.872 αντίτυπα διδακτικών βιβλίων.

15-07-16 Συνάντηση εργασίας Φίλη-Πελεγρίνη-Τζάκρη

syn15 07

15-07-16 Συνάντηση εργασίας Φίλη-Πελεγρίνη-Τζάκρη

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης και ο Υφυπουργός Θεοδόσης Πελεγρίνης συναντήθηκαν σήμερα με την Υφυπουργό Βιομηχανίας Θεοδώρα Τζάκρη με κύριο αντικείμενο της συζήτησης την καλύτερη διασύνδεση μεταξύ της ερευνητικής κοινότητας και των παραγωγικών επιχειρήσεων.

 Η κυρία Τζάκρη ενημέρωσε για τα αποτελέσματα  των εργασιών του forumβιομηχανίας που ολοκληρώθηκε και έθεσε τα προβλήματα διοικητικά και γραφειοκρατικά που έχουν διαπιστωθεί και αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη επιχειρηματικής καινοτομίας με υψηλή προστιθέμενη αξία. Ο Υπουργός Παιδείας συμφώνησε  ότι είναι ανάγκη η καινοτόμα επιχειρηματικότητα και κυρίως η νεανική να αποτελέσουν έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της οικονομικής ανάπτυξης και διαβεβαίωσε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα πάρει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες σε συνεργασία και με το Υπουργείο Ανάπτυξης και Βιομηχανίας ώστε να αρθούν τα όποια γραφειοκρατικά και διοικητικά προβλήματα υπάρχουν.

15-07-16 Mε υπογραφές και 240 εκ. ευρώ ξεκινά το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας

fvtakisx400

15-07-16 Mε υπογραφές και 240 εκ. ευρώ ξεκινά το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας

Επενδύουμε στην Έρευνα, Χτίζουμε την Ελπίδα!

Το Ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπούμενο από τα Υπουργεία Οικονομικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) υπέγραψαν σήμερα από κοινού Συμφωνία Χρηματοδότησης της Έρευνας που διεξάγεται στη χώρα ύψους 180 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση αυτή αφορά την πρώτη φάση των δραστηριοτήτων του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ). Πρόκειται για την πρώτη χρηματοδότηση βασικής Έρευνας στην Ελλάδα που χορηγεί η ΕΤΕπ, οργανισμός παροχής μακροπρόθεσμων χρηματοδοτήσεων της Ευρώπης.

Από το 2010 η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει χορηγήσει πάνω από 9 δισ. ευρώ για να συνεχιστεί η υλοποίηση καίριων έργων υποδομής – μεταξύ άλλων στους τομείς της παιδείας, της ενέργειας, των αποβλήτων και της ύδρευσης – και επενδύσεων επιχειρήσεων, στο σύνολο της Ελλάδας.

Σκοπός του ΕΛΙΔΕΚ, νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, είναι κυρίως η υποστήριξη της ποιοτικής Έρευνας και η χορήγηση υποτροφιών στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής για την Έρευνα και τη Καινοτομία. Δικαιούχοι των χρηματοδοτήσεων είναι τα Α.Ε.Ι. και οι δημόσιοι ερευνητικοί φορείς της χώρας. Με τη δραστηριότητά του το ΕΛΙΔΕΚ θα διασφαλίσει τη δημιουργία ερευνητικών θέσεων για νέους επιστήμονες και μεταδιδακτορικούς φοιτητές που διαφορετικά μπορεί να εγκατέλειπαν τη χώρα.

Καίριο βήμα προς τη δημιουργία του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας αποτελεί η τελετή υπογραφής της Συμφωνίας Χρηματοδότησης, που πραγματοποιήθηκε σήμερα, 15 Ιουλίου 2016, μεταξύ των Υπουργών Οικονομικών, κ. Ε. Τσακαλώτου, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Ν. Φίλη, του Αναπλ. Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Φωτάκη και του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κ. J. Taylor, στο Αμφιθέατρο του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών στην Αθήνα.

Ο κ. Ευκλείδης Τσακαλώτος, Υπουργός Οικονομικών δήλωσε τα εξής: Η Ελλάδα αλλάζει  πλέον σελίδα καθώς δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να μετατραπεί ο φαύλος κύκλος της ύφεσης σε έναν ενάρετο κύκλο δίκαιης ανάπτυξης, με επίκεντρο τις ανάγκες της κοινωνίας.

Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, η ολοκλήρωση της α’ αξιολόγησης, την οποία ακολούθησε η εκταμίευση των 7.5 δις ευρώ και η επαναφορά του waiver καθώς επίσης  και η συμφωνία για το χρέος, αποτελούν τους βασικούς πυλώνες του οδικού χάρτη της κυβέρνησης για την επιστροφή του κλίματος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία και τη δημιουργία ενός καθαρού διαδρόμου για την προσέλκυση μακροπρόθεσμων επενδύσεων.

Είμαστε βέβαιοι ότι σε αυτή την νέα πορεία της χώρας, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο επενδύοντας σε τομείς πρωταρχικής σημασίας για την κυβέρνηση, όπως εκείνους της ενέργειας, της υγείας, της παιδείας και εν προκειμένω της έρευνας και της καινοτομίας. Οι επενδυτικές αυτές πρωτοβουλίες της ΕΤΕΠ αποτελούν ψήφο εμπιστοσύνης στην αναπτυξιακή προοπτική της ελληνικής οικονομίας.

Ο κ. Ν. Φίλης, Υπουργός ΠΕΘ δήλωσε τα εξής: «Η συμφωνία που υπογράφεται σήμερα, μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του Ελληνικού Δημοσίου, υποδηλώνει για άλλη μία φορά, τη σημασία που δίνει η παρούσα κυβέρνηση στην Έρευνα και Καινοτομία. Αφορά τη χρηματοδότηση του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας καθώς και το σχέδιο νόμου το οποίο σύντομα θα τεθεί προς ψήφιση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Το ΕΛΙΔΕΚ είναι ένα νέο, ευέλικτο και αξιοκρατικό Ίδρυμα, με εστίαση στην υποστήριξη της Έρευνας και της καινοτόμου επιχειρηματικότητας. Στην πρώτη φάση λειτουργίας του θα χρηματοδοτηθεί με πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EΤΕπ) (180 εκατ. ευρώ για την επόμενη 3ετία) και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (60 εκατ. ευρώ για την επόμενη 3ετία). Σκοπός του εν λόγω Ιδρύματος είναι κυρίως η χρηματοδότηση ερευνητικών προγραμμάτων μετά από αξιολόγηση. Το Ίδρυμα απευθύνεται σε ολόκληρο το ακαδημαϊκό και ερευνητικό οικοσύστημα και θα είναι προσανατολισμένο στη στήριξη νέων ερευνητών σε προ- και μετα- διδακτορικό επίπεδο, με σκοπό την αντιμετώπιση της φυγής των νέων επιστημόνων στο εξωτερικό, καθώς και στην ενίσχυση των ερευνητικών υποδομών. Φιλοδοξούμε το νέο Ίδρυμα να αποτελέσει το υπόστρωμα για την ουσιαστική προώθηση του ενιαίου χώρου Έρευνας και Παιδείας, και για τη διευκόλυνση της ανάπτυξης μιας πραγματικής Οικονομίας της Γνώσης, η οποία θα συνεισφέρει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας με κοινωνικό πρόσημο».

Ο κ. Κώστας Φωτάκης, Αναπλ. Υπουργός ΠΕΘ αρμόδιος για θέματα Έρευνας και Καινοτομίας, δήλωσε τα εξής: «Η στήριξη της Έρευνας και του ερευνητικού έργου που συντελείται στα ΑΕΙ και στα Ερευνητικά Κέντρα της χώρας, αποσκοπεί, αφενός στην ενίσχυση του  αξιόλογου ανθρώπινου δυναμικού και αφετέρου στη δημιουργία ευκαιριών για τη διενέργεια υψηλής ποιότητας Έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό, η δημιουργία του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας αποτελεί μία μεγάλη πρόκληση, ειδικά στις συνθήκες κρίσης που βιώνει η χώρα. Bασικός στόχος της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας είναι η λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της παρούσας κατάστασης. Ο δεύτερος στόχος αυτού του εγχειρήματος είναι η δημιουργία ενός αποτελεσματικού και αξιοκρατικού μηχανισμού για τη βέλτιστη χρηματοδότηση της Έρευνας σε μακροχρόνια βάση. Η επιτυχία αυτής της προσπάθειας θα συνεισφέρει στην ενίσχυση της Οικονομίας της Γνώσης στη χώρα, ως νέου πυλώνα Ανάπτυξης προς όφελος της Κοινωνίας».

Ο κ. Jonathan Taylor, Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων αρμόδιος για τις χρηματοδοτήσεις στην Ελλάδα, δήλωσε τα εξής: «Σε όλη την Ευρώπη, χάνονται ευκαιρίες όταν υπάρχουσες και δυνητικές ερευνητικές δεξιότητες δεν αξιοποιούνται. Οι επενδύσεις σε Έρευνα είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη ερευνητικών ταλέντων και την προαγωγή μιας οικονομίας βασιζόμενης στη γνώση, την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι ευτυχής που η σταθερή στήριξή της προς την Ελλάδα επεκτείνεται περαιτέρω με μια χρηματοδότηση ύψους 180 εκατ. ευρώ για το νέο Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας. Είναι η πρώτη φορά που η ΕΤΕπ στηρίζει την ερευνητική δραστηριότητα σε εθνικό επίπεδο στην Ελλάδα. Η σημαντική στήριξη που παρέχουμε αντικατοπτρίζει τις δυνατότητες που έχει το Ίδρυμα να ενισχύσει την ελληνική αριστεία στον χώρο της επιστήμης και της καινοτομίας και να προσφέρει στους νέους Έλληνες ερευνητές ένα μέλλον στη χώρα τους».

Ενημερωτική σημείωση:

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) είναι ο οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) που χορηγεί μακροπρόθεσμες χρηματοδοτήσεις και ανήκει στα κράτη μέλη της ΕΕ. Η Τράπεζα χορηγεί μακροπρόθεσμες πιστώσεις σε υγιείς επενδύσεις, με σκοπό να συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων πολιτικής της ΕΕ.

Επικοινωνία με τον Τύπο:

ΕΤΕπ:

Richard Willis, r.willis@eib.org, Τηλ.: +352 4379 82155, +352 621 555 758

Δικτυακός τόπος: www.eib.org/press – Γραφείο Τύπου: +352 4379 21000 – press@eib.org

ΥΠΠΕΘ–Τομέας Έρευνας & Καινοτομίας:

Μαρία Παπαϊωάννου, Τηλ.+30 210 3442906, +30 210 3442158, maria.papaioanou@gmail.com Δικτυακός τόπος: www.erevna.minedu.gov.gr

15-07-16 Δημόσια Διαβούλευση τεχνικών προδιαγραφών αναβάθμισης ψηφιακών υποδομών σχολείων

15 07 16 optic

15-07-16 Δημόσια Διαβούλευση τεχνικών προδιαγραφών αναβάθμισης ψηφιακών υποδομών σχολείων

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την αναβάθμιση των  ψηφιακών υποδομών Τεχνολογίας, Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η πρώτη φάση θα αφορά στην προμήθεια εξοπλισμού σε 134 σχολικές μονάδες όλης της χώρας.Για την επιλογή των ειδών που θα αποσταλούν σε κάθε σχολική μονάδα, θα ληφθεί υπόψη η αίτηση που έχουν καταθέσει οι σχολικές μονάδες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα http://edulabs.minedu.gov.gr/

 

Στο πλαίσιο της διαδικασίας εντάσσεται και η απόφαση του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΠΕΘ Ιωάννη Παντή με την οποία  τίθενται σε Δημόσια Διαβούλευση οι τεχνικές προδιαγραφές των κάτωθι ειδών του εξοπλισμού της δράσης, που έχει συντάξει η αρμόδια επιτροπή:

•          ΚΩΔΙΚΟΣ 13 – ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΧΑΜΗΛΟΥ ΟΓΚΟΥ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ (SINGLE BOARD COMPUTER)

•          KΩΔΙΚΟΣ 14 – ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ CLIENT (FAT CLIENT)

•          ΚΩΔΙΚΟΣ 15 – ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ (HEADSET)

•          ΚΩΔΙΚΟΣ 16 – ΜΕΤΑΓΩΓΕΑΣ (SWITCH)

•          ΚΩΔΙΚΟΣ 17 – ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟΣ ΕΚΤΥΠΩΤΗΣ (3D PRINTER)

•          ΚΩΔΙΚΟΣ 18 – ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟΣ ΣΑΡΩΤΗΣ (3D SCANNER)

•          ΚΩΔΙΚΟΣ 19 – ΣΕΤ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

•          ΚΩΔΙΚΟΣ 20 – ΣΕΤ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

•          ΚΩΔΙΚΟΣ 21 – ΣΕΤ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ

Οι προτάσεις/παρατηρήσεις θα υποβληθούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση dikyy@minedu.gov.gr, συμπληρώνοντας, υπογράφοντας και σφραγίζοντας την φόρμα που επισυνάπτεται στην παρούσα και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ http://www.minedu.gov.gr

Η διάρκεια της διαβούλευσης ορίζεται σε δέκα (10) ημέρες από την ημερομηνία ανάρτησης της παρούσας, η οποία θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: http://minedu.gov.gr/

 

Επίσης η Απόφαση θα κοινοποιηθεί σε αρμόδιους σχετικούς φορείς, όπως ενδεικτικά:

  • ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
  • ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
  • ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
  • ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

 

Η απόφαση

15-07-16 Διαδραστική – Βιωματική Εκπαιδευτική Τηλεόραση

15 07 16 telev

15-07-16 Διαδραστική – Βιωματική Εκπαιδευτική Τηλεόραση

Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» εντάχθηκε η Πράξη «Πιλοτική  Εφαρμογή Διαδραστικής – Βιωματικής Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης». Η διαδραστική και βιωματική εκπαιδευτική τηλεόραση αφορά στην παραγωγή και τηλεοπτική  μετάδοση εκπαιδευτικού υλικού με δημιουργούς και πρωταγωνιστές τους μαθητές, με  όχημα σύγχρονες και μη παραδοσιακές μορφές έκφρασης, όπως ο κινηματογράφος, τα  οπτικοακουστικά έργα και τα ψηφιακά περιβάλλοντα.  Σύμφωνα με το τεχνικό δελτίο φιλοδοξεί να αποτελέσει πρότυπο και οδηγό για την εισαγωγή στην εκπαίδευση νέων, σύγχρονων και δημιουργικών τρόπων διδασκαλίας.

 

Η Πράξη θα περιλαμβάνει:

-ένα εβδομαδιαίο τηλεοπτικό πρόγραμμα αποτελούμενο από

-18 ωριαία τηλεοπτικά επεισόδια,

Σε κάθε ένα από τα 18 επεισόδια

-θα εξετάζεται ένα γνωστικό αντικείμενο, δηλαδή θα εξεταστούν 18 γνωστικά αντικείμενα

-το οποίο θα εισαγάγει κάθε φορά ένας έγκριτος πανεπιστημιακός

Σε κάθε ένα από τα 18 επεισόδια θα συμμετέχουν και θα παρίστανται

-2 σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, (δηλαδή συνολικά 36 σχολεία θα λάβουν μέρος στην εκπομπή), τα οποία θα έχουν προετοιμάσει και θα παρουσιάζουν από μία εργασία για το συγκεκριμένο θέμα.

Η εργασία του κάθε σχολείου θα έχει την μορφή μια ταινίας μικρού μήκους με υπόθεση, διάρκειας πέντε (5) έως επτά (7) λεπτών. Έτσι στο πλαίσιο της εκπομπής θα παραχθούν και θα παρουσιαστούν:

-36 μικρού μήκους ταινίες (1 από κάθε σχολείο) σε σχέση με τα 18 γνωστικά αντικείμενα.

Με τη βοήθεια ενός επιστημονικού συμβούλου και ενός επαγγελματία σκηνοθέτη και με

τα απαραίτητα τεχνικά μέσα οι ίδιοι οι μαθητές γράφουν, σκηνοθετούν, παίζουν τους ρόλους, φτιάχνουν τα σκηνικά και τα κοστούμια, γράφουν τη μουσική και γυρίζουν μέσα σε δύο Σαββατοκύριακα μια πεντάλεπτη ταινία.

Παράλληλα σε κάθε επεισόδιο, εκτός της ταινίας μικρού μήκους που θα έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι οι μαθητές, θα προβάλλονται:

-2 ταινίες-καταγραφές, 1 για κάθε σχολείο που συμμετέχει (36 ταινίες δηλαδή ταινίες συνολικά) που θα παρακολουθούν τη διαδικασία αναζήτησης, εύρεσης και πρόσληψης της  γνώσης και τη μεταμόρφωσής της σε δημιουργία.

Με όλες τις τυχόν δυσκολίες, τα απρόοπτα αλλά και τις επιτυχίες των μαθητών. Στο τέλος τα  σχολεία θα επιβραβευτούν, από την Κριτική Επιτροπή και από τους τηλεθεατές αφού η εκπομπή θα είναι διαδραστική με τη συμμετοχή των τηλεθεατών, οι οποίοι εκφράζουν την γνώμη τους και επιβραβεύουν τις προσπάθειες των μαθητών.

Ενδεικτικά, τα γνωστικά αντικείμενα-επαγγελματικές κατευθύνσεις, τα οποία θα παρουσιαστούν στα επεισόδια και με τα οποία θα ενασχοληθούν οι μαθητές είναι τα ακόλουθα:

1.H Ευρώπη σήμερα

2.Το πολιτικό μας σύστημα–Θεσμοί

3.Ανθρώπινα δικαιώματα (μετανάστευση–πρόσφυγες). Σεβασμός στη διαφορετικότητα

4.Βιολογία (ο ανθρώπινος οργανισμός, διατροφή).

5.Θετικά και αρνητικά της Τεχνολογίας

6. Περιβάλλον και επιστήμη (κλιματικές αλλαγές)

7. Αθλητισμός (ντόπινγκ,κ.α)

8.Σχολικός εκφοβισμός και δημιουργία ομάδων

9.Κινητά τηλέφωνα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης

10.Μουσική

11.Η Γλώσσα μας

12.Επαγγελματικός προσανατολισμός

13.Η χρήση των φαρμάκων στην καθημερινότητά μας

14.Street art

15.Εγκλήματα πολέμου,γενοκτονία

16.Brain drain

17.Βιβλίο

18.Σχέσεις των δύο φύλων

15-07-16 Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που αποκλείονται για το 2016-2017 από τους πίνακες

15 07 16 ekp

 

15-07-16 Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που αποκλείονται για το 2016-2017 από τους πίνακες

Αναρτήθηκαν στο http://e-aitisi.sch.gr/ οι πίνακες με τα ονόματα και τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών που αποκλείονται από τη διαδικασία κατάθεσης αιτήσεων αναπληρωτών καθώς υφίστανται τις συνέπειες της ρύθμισης για τον διετή αποκλεισμό επειδή δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή παραιτήθηκαν. Σημειώνουμε ότι αυτή ήταν η τελευταία χρονιά που είναι σε ισχύ η ποινή του διετούς αποκλεισμού και δεν θα ισχύει από το νέο σχολικό έτος (2016-2017) καθώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προχώρησε με διάταξη στη Βουλή στην κατάργησή της , ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

 

Όσοι λοιπόν αναπληρωτές προσληφθούν το 2016-2017 και δεν αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτηθούν απλά δεν θα έχουν το δικαίωμα επαναπρόσληψης το 2016-2017 (διαγραφή από τους πίνακες για το τρέχον έτος). Για το επόμενο σχολικό έτος θα μπορούν να καταθέσουν αίτηση για εργασία ως αναπληρωτές.

 

Ο συνολικός αριθμός των αναπληρωτών που τιμωρούνται με την ποινή του διετούς αποκλεισμού (σχολικό έτος 2015-2016 και 2016-2017) ανέρχεται σε 656 με την πλειοψηφία αυτών να είναι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ακολουθούν οι σύνδεσμοι:

 

 Εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 9 του Ν.3528/2007

Πίνακες εκπαιδευτικών που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 59 παρ.17 περ α. του Ν.3966/2011 ΦΕΚ118Α

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΔΒΜ 1 & 2

Σύμφωνα με τον Ν. 4386/2016, άρθρο 42, παρ 6, τα Φροντιστήρια & Κέντρα ξένων Γλωσσών, ΚΔΒΜ 1 ΚΑΙ ΚΔΒΜ 2 που έχουν λάβει άδεια εντός του 2013 και του 2014 καλούνται να επικαιροποιήσουν τις άδειες τους με τη με τη διαδικασία της αναγγελίας του δεύτερου και τρίτου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 3 του ν. 3919/2011 (Α΄ 32).

Προθεσμία Υποβολής 31η Ιουλίου 2016

 

Άρθρα ανά μήνα:

Πανελλαδικές