ΑΠΘ: Eρευνητικό έργο Μηχανικών και Πολιτικών Επιστημών για την Κοινωνική Οικονομία
Με τη δημιουργία ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού υλικού που αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της κοινωνικής οικονομίας, ολοκληρώθηκε το ερευνητικό έργο, με τίτλο «Ενώνοντας τις δυνάμεις της Κοινωνικής Οικονομίας για την κοινοτική ανάπτυξη, τη διασύνδεση κοινοτήτων, τη συν-δημιουργία γνώσης και την ανάπτυξη συνεργατικών εκπαιδευτικών πρακτικών – SE4Ces».
Στόχος του έργου ήταν να φέρει σε επαφή εκπαιδευτικούς, φοιτητές/τριες και φορείς της κοινωνικής οικονομίας, για τον από κοινού σχεδιασμό καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων και υλικού. Σύμφωνα με τους συντελεστές του έργου, μέσα από το SE4Ces αναβαθμίστηκαν όλες εκείνες οι δεξιότητες (π.χ. δεξιότητες διαχείρισης, συνηγορίας, δημιουργικότητα) και οι γνώσεις, που ήταν απαραίτητες για τη βελτίωση της ικανότητας των στελεχών των φορέων κοινωνικής οικονομίας, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις κοινωνικές ανάγκες και να βελτιώνουν τον αντίκτυπό τους στην κοινότητα.
Σύμφωνα με τους συντελεστές του έργου, το οικοσύστημα που δημιουργήθηκε μέσα από τη συνεργασία εκπαιδευτικών, φοιτητών/τριών, φορέων κοινωνικής οικονομίας και άλλων ενδιαφερόμενων φορέων της κοινότητας, θα συμβάλλει στη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για την ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας στην Ελλάδα και στις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Το έργο ξεκίνησε με την καταγραφή της κατάστασης της κοινωνικής οικονομίας στις χώρες-στόχους (Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία και Αγγλία). Στη συνέχεια, διερευνήθηκαν οι μαθησιακές ανάγκες του πεδίου της κοινωνικής οικονομίας, μέσα από την επικοινωνία με εκπαιδευτικούς, φοιτητές/τριες και φορείς της κοινωνικής οικονομίας σε όλες τις χώρες. Ακολούθησε μία εντατική περίοδος διάδρασης, περίπου δύο ετών, με τις τρεις κύριες ομάδες (εκπαιδευτές, φοιτητές/τριες και φορείς κοινωνικής οικονομίας), μέσω της μεθοδολογίας των ζωντανών Εργαστηρίων (Living Labs), που αφορούσαν στην οργάνωση εργαστηρίων για στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, έτσι ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες που διαγνώστηκαν στο προηγούμενο στάδιο. Το υλικό αυτό καταγράφηκε στο wiki του έργου. Το wiki περιλαμβάνει και έναν «ανοικτό χώρο», όπου έχουν καταγραφεί οι σημαντικότερες πηγές για την κοινωνική οικονομία και στον οποίο μπορούν να συμμετέχουν όσοι/ες ενδιαφέρονται να συμπληρώσουν ή να διορθώσουν τις πηγές. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε περιλαμβάνεται στον οδηγό SE4Ces Living Labs Framework and Toolkit, ο οποίος είναι διαθέσιμος προς όφελος οποιουδήποτε οργανισμού ενδιαφέρεται να δημιουργήσει ένα νέο, καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό μαζί με τους άμεσα ενδιαφερόμενους (φοιτητές/τριες, εκπαιδευτικούς, εγχειρήματα).
Το SE4Ces υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ERASMUS+ Knowledge Alliances.