Πρότυπα Σχολεία: Πως θα γίνουν οι εξετάσεις των υποψηφίων μαθητών

Πρότυπα Σχολεία: Πως θα γίνουν οι εξετάσεις των υποψηφίων μαθητών

“Δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης στα σχολικά εγχειρίδια και δεν ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες προϋποθέτουν απομνημόνευση”
Η εισαγωγή των μαθητών/τριών στην Α ́ τάξη των Προτύπων Γυμνασίων για το σχολικό έτος 2022-2023 πραγματοποιείται με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων με ερωτήσεις κλειστού τύπου/πολλαπλής επιλογής.

Kατανόηση κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και Μαθηματικών εννοιών

Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές/τριες αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο σχετικές με την κατανόηση κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και Μαθηματικών εννοιών.

Ελληνική Γλώσσα

Ειδικότερα για το σχολικό έτος 2022-2023:

Στην Ελληνική Γλώσσα ελέγχονται οι δεξιότητες των μαθητών/τριών στην κατανόηση γραπτών κειμένων ποικίλων ειδών και περιεχομένου (λογοτεχνικά κείμενα, απλά άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών, πολυτροπικά κείμενα κ.λπ.) καθώς και στη χρήση βασικών γραμματικών και συντακτικών φαινομένων.

Μαθηματικά

Στα Μαθηματικά ελέγχονται οι δεξιότητες των μαθητών/τριών στην κατανόηση και την επίλυση προβλημάτων κυρίως της καθημερινής ζωής αλλά και προβλημάτων με απλές αριθμητικές πράξεις.

Eξεταστέα  ύλη

Αντικείμενο της γραπτής δοκιμασίας είναι στοιχεία τα οποία οι μαθητές/τριες ήδη γνωρίζουν και έχουν αφομοιώσει από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο. Δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης στα σχολικά εγχειρίδια και δεν ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες προϋποθέτουν απομνημόνευση. Οι μαθητές/τριες δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία.

150 λεπτά η διάρκεια εξέτασης

Οι μαθητές/τριες θα εξετασθούν στα παραπάνω πεδία, στο πλαίσιο μιας ενιαίας δοκιμασίας διάρκειας εκατό πενήντα λεπτών (150 min).

Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

Τα θέματα και των δύο εξεταζόμενων γνωστικών πεδίων είναι της μορφής ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, οι οποίες συνοδεύονται από υλικό (κείμενα, ασκήσεις, κλπ.) που αξιοποιείται από τους υποψηφίους για να απαντήσουν.

7 Μαΐου οι εξετάσεις

Η αποστολή των θεμάτων πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, με ευθύνη της Κεντρικής Επιτροπής Διεξαγωγής των Εξετάσεων στα Π.Σ., την 7η Μαΐου 2022, πριν την έναρξη της δοκιμασίας.

Οι απαντήσεις

Η επιλογή της απάντησης ανά ερώτηση σημειώνεται από τον/την υποψήφιο/α σε ειδικό απαντητικό φύλλο.

Στο απαντητικό φύλλο, με ευθύνη του/της υποψήφιου/ίας μαθητή/τριας και με επίβλεψη του επιτηρητή αναγράφεται υποχρεωτικά ο κωδικός αίτησης υποψηφίου σε αντίστοιχο πεδίο.

Τα απαραίτητα απαντητικά φύλλα για τη διεξαγωγή της δοκιμασίας αποστέλλονται στα οικεία Π.Σ. με ευθύνη της Κ.Ε.Ο.Ε.Κ.

Βαθμολογία γραπτών

Τα απαντητικά φύλλα βαθμολογούνται εντός κλίμακας βαθμολόγησης από 0 έως 100 μόρια, όπου Άριστα είναι τα εκατό (100) μόρια.

Σε κάθε ένα από τα εξεταζόμενα γνωστικά πεδία αποδίδονται πενήντα (50) μόρια.

Αναβαθμολόγηση

Δεν προβλέπεται διαδικασία αναβαθμολόγησης.

Που θα γίνουν οι εξετάσεις

Η διεξαγωγή της δοκιμασίας (τεστ δεξιοτήτων) λαμβάνει χώρα στις εγκαταστάσεις των Προτύπων Γυμνάσιων και σε όμορα σχολεία, τα οποία ορίζονται ως εξεταστικά κέντρα ή σε άλλους πρόσφορους χώρους, σε περίπτωση που οι διαθέσιμες, ανά Πρότυπο Γυμνάσιο, σχολικές αίθουσες δεν επαρκούν για την συμμετοχή του συνόλου των ενδιαφερομένων υποψηφίων.

Οι χώροι διεξαγωγής της δοκιμασίας ανά Πρότυπο Γυμνάσιο καθώς και η κατανομή των υποψηφίων, ανά εξεταστικό κέντρο, ανακοινώνονται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του οικείου Προτύπου Σχολείου, με ευθύνη του ΕΠ.Ε.Σ. του.

 

Υποβολή αιτήσεων

Οι γονείς ή οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών, που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στη δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων για την εισαγωγή σε Πρότυπο Γυμνάσιο, υποβάλλουν αίτηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) και εισέρχονται στο σύστημα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κατόπιν αυθεντικοποίησης με χρήση των προσωπικών κωδικών διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (taxisnet).

Αίτηση έως ένα Πρότυπο Γυμνάσιο

Οι γονείς ή κηδεμόνες των ενδιαφερομένων μαθητών/τριών δικαιούνται για το σχολικό έτος 2022-2023 να καταθέσουν αίτηση για εισαγωγή σε έως ένα Πρότυπο Γυμνάσιο.

Δικαιούνται επίσης να καταθέσουν αίτηση και για ένα μόνο Πειραματικό Γυμνάσιο.

Σε περίπτωση φοίτησης μαθητή/τριας σε Πρότυπο Γυμνάσιο συνδεδεμένο με Πρότυπο Λύκειο δεν δικαιούνται να αιτηθούν την εισαγωγή του/ της σε άλλο Πρότυπο Λύκειο.

Προθεσμία υποβολής των αιτήσεων

Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων ορίστηκε  από την 15η Μαρτίου   έως την 31η Μαρτίου  .

Η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων ορίστηκε η 7η Μαΐου 2022.

Ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής

Η συμμετοχή στη δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων σε ένα Πρότυπο Σχολείο επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του/της μαθητή/τριας.

Μοναδικός κωδικός της αίτησης

Μετά την οριστικοποίηση της υποβολής της αίτησης αποδίδεται ο μοναδικός κωδικός της αίτησης και ο μοναδικός εξαψήφιος αριθμός του μαθητή, που είναι απαραίτητα στοιχεία για την παρακολούθηση της διαδικασίας από τους/τις αιτούντες/ούσες και τα οποία πρέπει να γνωρίζει όποτε του ζητηθούν.

Βεβαίωση υποβολής της αίτησης

Επίσης εκτυπώνουν τη βεβαίωση υποβολής της αίτησης που φέρει:

α) Τα στοιχεία του/της αιτούντα/σης,

β) τα δηλωθέντα στοιχεία του/της μαθητή/τριας (Επώνυμο, Όνομα, Πατρώνυμο, Μητρώνυμο, Φύλο, Ημερομηνία Γέννησης, Αριθμός Μτρώου, Τάξη και Σχολείο Φοίτησης),

γ) Τα δηλωθέντα στοιχεία επικοινωνίας,

δ) Σχολεία Προτίμησης / Σειρά Προτίμησης,

ε) τον κωδικό της αίτησης και τον εξαψήφιο αριθμό του μαθητή.

Επιτροπές

Με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. συστήνονται:

α) Η Κεντρική Επιτροπή Διεξαγωγής των Εξετάσεων στα Πρότυπα Σχολεία έργο της οποίας είναι η προετοιμασία της δοκιμασίας/τεστ δεξιοτήτων για την εισαγωγή των μαθητών/τριών στα Πρότυπα Σχολεία, η εισήγηση των θεμάτων και η διεξαγωγή των συγκεκριμένων δοκιμασίων.

β) Η Επιτροπή του Βαθμολογικού Κέντρου, έργο της οποίας είναι η προετοιμασία της βαθμολόγησης των απαντητικών φύλων, η παραλαβή των απαντητικών φύλλων από τα βαθμολογικά κέντρα, η βαθμολόγησή τους και η έκδοση των αποτελεσμάτων συνολικά και ανά σχολική μονάδα.

Η προετοιμασία, η οργάνωση και η διεξαγωγή της δοκιμασίας δεξιοτήτων (τεστ) σε κάθε σχολική μονάδα πραγματοποιείται με ευθύνη του οικείου ΕΠ.Ε.Σ.

Διευθυντές Σχολείων

Μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/η του Π.Σ. αποκτά πρόσβαση στα δεδομένα της πλατφόρμας ώστε:

Ι) Να επιβεβαιώσει:

α. Τη μη συμμετοχή του μαθητή/τριας στη διαδικασία, λόγω ανάκλησης της αίτησης με υπεύθυνη δήλωση του /της αιτούντος/ούσης και

β. Αν ο/η υποψήφιος είναι άτομο με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 του ν. 3699/2008 (Α ́199), κατόπιν ελέγχου των απαραίτητων δικαιολογητικών που έχουν αναρτηθεί στο σχετικό πεδίο, στην περίπτωση που η αίτηση αφορά Πρότυπο Σχολείο.

ΙΙ) Να εξάγει τις καταστάσεις των υποψηφίων για το οικείο Π.Σ.

Πίνακες υποψηφίων μαθητών

Τουλάχιστον δέκα (10) εργάσιμες ημέρες πριν από την πραγματοποίηση της δοκιμασίας/τεστ δεξιοτήτων οι καταστάσεις των υποψηφίων αναρτώνται, με ευθύνη του οικείου ΕΠ.Ε.Σ., ή του/της Διευθυντή/Διευθύντριας του σχολείου, σε περίπτωση που δεν έχει συγκροτηθεί το οικείο ΕΠ.Ε.Σ., στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του οικείου Προτύπου Γυμνασίου με αναφορά στον κωδικό της ηλεκτρονικής αίτησης όλων των υποψηφίων, που έχουν δηλώσει προτίμηση για την οικεία σχολική μονάδα και τον αριθμό προτεραιότητας που τους έχει αποδοθεί κατά την διαδικασία της παρ. 8, της ενότητας Α1, του κεφαλαίου Α. Σε περίπτωση διαπίστωσης λάθους ενημερώνεται η Κ.Ε.Ο.Ε.Κ. και με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. προβαίνει στη διόρθωση λαθών το αργότερο πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν την διεξαγωγή των εξετάσεων.

Ανακοίνωση Εξεταστικών Κέντρων

Τουλάχιστον τρεις (3) εργάσιμες ημέρες πριν τη διεξαγωγή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων ανακοινώνονται τα εξεταστικά κέντρα του οικείου Προτύπου Γυμνασίου καθώς και η κατανομή των μαθητών σε αυτά.

 Τι πρέπει να έχουν μαζί τους οι εξεταζόμενοι μαθητές

Οι υποψήφιοι μαθητές/τριες οφείλουν να προσκομίσουν, κατά την ημερομηνία διενέργειας της δοκιμασίας δεξιοτήτων (τεστ), αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο καθώς και την εκτυπωμένη βεβαίωση υποβολής της αίτησής τους για την πλήρη ταυτοποίησή τους.

Πότε προσέρχονται στα Εξεταστικά Κέντρα οι υποψήφιοι

Κατά την ημέρα διεξαγωγής της δοκιμασίας δεξιοτήτων (τεστ) οι υποψήφιοι προσέρχονται στο εξεταστικό κέντρο, που τους έχει ανακοινωθεί, μία ώρα πριν την έναρξη της δοκιμασίας δεξιοτήτων (τεστ).

Βαθμολογικό Κέντρο

Η βαθμολόγηση των απαντήσεων των υποψηφίων γίνεται με ευθύνη της Δ.Ε.Π.Π.Σ. σε Βαθμολογικό Κέντρο που λειτουργεί στους χώρους του Ι.Ε.Π., ορίζεται από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ. και συστήνεται για το σκοπό αυτό.

Τα αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης των απαντήσεων των μαθητών/τριών η επιτροπή βαθμολογικού κέντρου αποστέλλει τα αποτελέσματα στη Δ.Ε.Π.Π.Σ. και ενημερώνει την εφαρμογή των αιτήσεων.

Σε περίπτωση ισοβαθμίας

Σε περίπτωση ισοβαθμίας στην τελευταία θέση των επιτυχόντων/ ουσών οι ισοβαθμούντες/ουσες μαθητές/τριες, κατατάσσονται με αύξουσα σειρά ως προς τον αριθμό προτεραιότητας (Α.Π.Π.Σ.) που τους έχει αποδοθεί.

Που ανακοινώνονται τα αποτελέσματα

Το ΕΠ.Ε.Σ. ή ο/η Διευθυντής/ντρια του Σχολείου, κατά περίπτωση, γνωστοποιεί με ανακοίνωση στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου:

α) Πίνακα με σειρά κατάταξης των εισακτέων μαθητών/τριών σύμφωνα με τη βαθμολογική τους επίδοση με αναφορά στον κωδικό της αίτησής τους και

β) Πίνακα με σειρά κατάταξης των επιλαχόντων/ ουσών μαθητών/τριών σύμφωνα με τη βαθμολογική τους επίδοση με αναφορά στον κωδικό της αίτησής τους, η ισχύς του οποίου παύει την 20ή Ιανουαρίου 2023.

Επίδειξη  των απαντητικών φύλλων των μαθητών/τριών

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., ορίζεται ο χρόνος, ο τόπος και η διαδικασία επίδειξης των απαντητικών φύλλων των μαθητών/τριών, οι γονείς/κηδεμόνες των οποίων επιθυμούν να λάβουν γνώση για αυτά.

Εγγραφές επιτυχόντων

Μετά την επικύρωση των αποτελεσμάτων οι εισακτέοι μαθητές εγγράφονται στο Πρότυπο Γυμνάσιο της επιτυχίας τους. Σε περίπτωση που δεν επιθυμούν να φοιτήσουν σε αυτό φροντίζουν για την μετεγγραφή τους το αργότερο μέχρι την έναρξη των μαθημάτων του σχολικού έτους 2022-2023.

Πλήρωση κενών θέσεων μαθητών/τριών στη Β ́ και Γ ́ τάξη των Προτύπων Γυμνασίων

Η πλήρωση τυχόν κενών θέσεων στις Β ́ και Γ ́ τάξεις των Προτύπων Γυμνασίων για το σχολικό έτος 2022-2023 πραγματοποιείται με δοκιμασία δεξιοτήτων (τεστ), η οποία λαμβάνει χώρα στα Πρότυπα Γυμνάσια 3 μέρες ημέρες πριν από την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023, με ευθύνη του ΕΠ.Ε.Σ. ή του/της Διευθυντής/ντριας του Σχολείου, κατά περίπτωση, και των οργάνων διοίκησης του κάθε Προτύπου Γυμνασίου.

Οι αιτήσεις

Οι αιτήσεις κατατίθενται στο σχολείο ενδιαφέροντος κάθε υποψηφίου και αποδίδεται κωδικός για κάθε αίτηση. Κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικό με τη διεξαγωγή της συμπληρωματικής διαδικασίας για την πλήρωση των ως άνω κενών θέσεων καθορίζεται με την υπό στοιχεία 61/ΔΕΠΠΣ/07.09.2021 (Β ́4100, ΑΔΑ: 6Φ2Κ46ΜΤΛΗ-362) απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ.

Στην παραπάνω διαδικασία δεν μπορούν να συμμετέχουν μαθητές/τριες που φοιτούν ήδη σε Πρότυπο Γυμνάσιο.

Οι κενές θέσεις καθώς και κάθε ειδικότερο ζήτημα, που αφορά στην πραγματοποίηση της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα κάθε σχολείου, με ευθύνη του ΕΠ.Ε.Σ. ή του/της Διευθυντής/ ντριας του Σχολείου, κατά περίπτωση, και των οργάνων διοίκησης κάθε Προτύπου Γυμνασίου με την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023.

Αν ο αριθμός των υποψηφίων μαθητών/τριών είναι ίσος ή μικρότερος από τον αριθμό των κενών θέσεων, το ΕΠ.Ε.Σ. ή του/της Διευθυντής/ ντριας του Σχολείου, κατά περίπτωση, του Προτύπου Γυμνασίου αποφασίζει την εισαγωγή όλων ανεξαιρέτως των υποψηφίων, χωρίς διενέργεια δοκιμασίας δεξιοτήτων. Σε διαφορετική περίπτωση διενεργεί δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων.

Με την ολοκλήρωση της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, για τις περιπτώσεις των ισοβαθμούντων/ουσών μαθητών/τριών, είτε πρόκειται για εισακτέους/ες είτε για επιλαχόντες/ούσες μαθητές/τριες, η τελική σειρά κατάταξής τους καθορίζεται με κλήρωση με ευθύνη του ΕΠ.Ε.Σ ή του/της Διευθυντής/ντριας του Σχολείου, κατά περίπτωση και παρουσία των ενδιαφερομένων γονέων ή κηδεμόνων.

Το ΕΠ.Ε.Σ. ή ο/η Διευθυντής/ντρια του Σχολείου, κατά περίπτωση, επικυρώνει το αποτέλεσμα και γνωστοποιεί με σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του και τον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου:

α) πίνακα με σειρά κατάταξης των εισακτέων μαθητών/τριών σύμφωνα με τη βαθμολογική τους επίδοση με αναφορά στον κωδικό της αίτησής τους και

β) πίνακα με σειρά κατάταξης των επιλαχόντων/ουσών μαθητών/τριών σύμφωνα με τη βαθμολογική τους επίδοση με αναφορά στον κωδικό της αίτησής τους, η ισχύς του οποίου παύει την 20ή Ιανουαρίου 2023.

Μετεγγραφές

Οι γονείς ή οι κηδεμόνες εισακτέου/ας μαθητή/τριας σε Πρότυπο Γυμνάσιο, εφόσον επιθυμούν να γίνει μετεγγραφή του μαθητή/τριας από το Γυμνάσιο, στο οποίο είναι εγγεγραμμένος/η στο Πρότυπο Γυμνάσιο επιτυχίας  μεριμνούν για τη μετεγγραφή του/της μαθητή/τριας από το Γυμνάσιο εγγραφής στο Πρότυπο Γυμνάσιο όπου κρίνεται εισακτέος/α, το αργότερο εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Εισαγωγή μαθητών/τριών στα Πρότυπα Λύκεια – Πλήρωση κενών θέσεων.

Εισαγωγή μαθητών/τριών και πλήρωση κενών θέσεων στην Α ́ τάξη των Προτύπων Λυκείων.

Σε περίπτωση διασυνδεδεμένων Π.Σ., οι απόφοιτοι του Προτύπου Γυμνασίου εγγράφονται απευθείας στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο, με μόνη προϋπόθεση την επιτυχή ολοκλήρωση της προηγούμενης βαθμίδας. Στην περίπτωση που στην Α ́ τάξη των διασυνδεδεμένων Λυκείων προκύπτουν κενές θέσεις αυτές καλύπτονται με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Στην περίπτωση των μη διασυνδεδεμένων Προτύπων Λυκείων το σύνολο των θέσεων της Α ́ Λυκείου καλύπτεται επίσης με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων.

Με τη δοκιμασία εισαγωγής μαθητών/τριών στα Πρότυπα Λύκεια για το σχολικό έτος 2022-2023 αξιολογούνται γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και τα Μαθηματικά.

Για το σχολικό έτος 2022-2023, οι μαθητές/τριες θα εξεταστούν στα πεδία της κατανόησης κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών στο πλαίσιο μιας ενιαίας τρίωρης δοκιμασίας.

Ειδικότερα:

Στο γνωστικό πεδίο της Ελληνικής Γλώσσας εξετάζονται οι δεξιότητες στην κατανόηση γραπτών κειμένων ποικίλων ειδών και περιεχομένου (λογοτεχνικά κείμενα, άρθρα από εφημερίδες και περιοδικά, επιστολές, απλά δοκίμια, πολυτροπικά κείμενα κ.λπ.), καθώς και στη χρήση βασικών γραμματικών και συντακτικών φαινομένων.

Στο γνωστικό πεδίο των Μαθηματικών εξετάζονται οι δεξιότητες των μαθητών/τριών στην κατανόηση και στην επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής αλλά και αριθμητικές, αλγεβρικές, γεωμετρικές, στατιστικές γνώσεις και δεξιότητες.

Αντικείμενο της δοκιμασίας είναι στοιχεία τα οποία οι μαθητές/τριες ήδη γνωρίζουν και έχουν αφομοιώσει από τη φοίτηση τους στο Γυμνάσιο. Δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης στα σχολικά εγχειρίδια και δεν ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες προϋποθέτουν απομνημόνευση. Οι μαθητές/τριες δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία.

Σε περίπτωση που κατά το σχολικό έτος 2022-2023 προκύπτουν κενές θέσεις μετά την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας, και εφόσον δεν υπάρχει πίνακας επιλαχόντων/ουσών μαθητών/τριών, μπορεί να διενεργείται συμπληρωματική διαδικασία δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, την ευθύνη της οποίας έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου και το οικείο ΕΠ.Ε.Σ. Κάθε ειδικότερο  ζήτημα σχετικό με τη διεξαγωγή της συμπληρωματικής διαδικασίας για την πλήρωση των ως άνω κενών θέσεων καθορίζεται με την υπό στοιχεία 61/ΔΕΠΠΣ/07-09-2021 (Β ́4100, ΑΔΑ: 6Φ2Κ46ΜΤΛΗ-362) απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ.

Πλήρωση κενών θέσεων μαθητών/τριών στην Β ́ και Γ ́ τάξη των Προτύπων Λυκείων

Η εισαγωγή μαθητών/τριών στις Β’ και Γ’ τάξεις των Προτύπων Λυκείων για το σχολικό έτος 2022-2023 για την κάλυψη των κενών θέσεων πραγματοποιείται με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων, η οποία λαμβάνει χώρα στα Πρότυπα Λύκεια 3 ημέρες πριν από την έναρξη του εν λόγω σχολικού έτους, με ευθύνη του ΕΠ.Ε.Σ. και των οργάνων διοίκησης κάθε Προτύπου Λυκείου.

Μαθητές/τριες που φοιτούν ήδη σε Πρότυπο Λύκειο δεν μπορούν να συμμετέχουν στην παραπάνω διαδικασία.

Μετεγγραφές

Οι γονείς ή κηδεμόνες εισακτέου/ας μαθητή/τριας σε Πρότυπο Λύκειο, εφόσον επιθυμούν να γίνει μετεγγραφή του μαθητή/τριας από το Λύκειο, στο οποίο είναι εγγεγραμμένος/η στο Λύκειο επιτυχίας του, μεριμνούν για τη μετεγγραφή του/της μαθητή/τριας από το Λύκειο εγγραφής στο Πρότυπο Λύκειο όπου κρίνεται εισακτέος/α, εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Εξέταση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Ως υποψήφιοι/ες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ορίζονται οι μαθητές/τριες που αναφέρονται στο άρθρο 3 του ν. 3699/2008 (Α ́ 199) και υπάγονται σε μία από τις παρακάτω δυο ομάδες.

Γ1α. ΟΜΑΔΑ Α

i) Είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον ν. 958/1979 (Α ́ 191) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%,

ii) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα,

iii) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,

iv) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,

v) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία.

Αναγκαία Δικαιολογητικά για την υπαγωγή στις περιπτώσεις της

Ομάδας Α

Για την υπαγωγή στις περιπτώσεις (i) έως (iii) απαιτείται γνωμάτευση από τις Υγειονομικές Επιτροπές του ΚΕΠΑ (Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας) του ΕΦΚΑ.

Για την περίπτωση (iν), οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσκομίσουν πρόσφατη σχετική ιατρική γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο, η οποία φέρει σφραγίδα από Συντονιστή/στρια Διευθυντή/ντρια Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας ή νόμιμα εκτελούντα/σα χρέη Συντονιστή/στριας Διευθυντή/ντριας Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας ή Διευθυντή/ντρια Πανεπιστημιακής Κλινικής ή από Δημόσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του/της υποψηφίου/ας, η οποία φέρει σφραγίδα του/ της Διευθυντή/ντριας του Κέντρου. Στη γνωμάτευση, εκτός από το κάταγμα ή την προσωρινή βλάβη, πρέπει να πιστοποιείται ρητώς η αδυναμία χρήσης του άνω άκρου για γραφή και να αναγράφεται το χρονικό διάστημα ισχύος της γνωμάτευσης, το οποίο πρέπει να συμπίπτει με την περίοδο των εξετάσεων. Οι υποψήφιοι αυτοί αμέσως μόλις προκύψει κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή, θα πρέπει να προσκομίσουν στο σχολείο ενδιαφέροντος τη σχετική γνωμάτευση του Νοσοκομείου ή του Δημοσίου Κέντρου Υγείας.

Οι περιπτώσεις (v) πιστοποιούνται με γνωμάτευση των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) ή των ΚΕΔΔΥ ή των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠΔ).

Όλες οι γνωματεύσεις οφείλουν να είναι έγκυρες και σε ισχύ.

ΟΜΑΔΑ Β

i) Είναι όσοι έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) με ποσοστό αναπηρίας 67% και πάνω,

ii) είναι όσοι εμφανίζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός),

iii) είναι όσοι παρουσιάζουν προβλήματα επιληψίας,

iv) είναι όσοι παρουσιάζουν διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού,

v) Σύμφωνα με την υπό στοιχεία 11586/Γ6/28-1-2011 (Β ́ 262) υπουργική απόφαση στην ίδια ομάδα εμπίπτουν οι μαθητές/τριες με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας.

Αναγκαία Δικαιολογητικά για την υπαγωγή στις περιπτώσεις της

Ομάδας Β

Για τις ανωτέρω αναπηρίες των περιπτώσεων (i), (ii) και (iii) απαιτείται γνωμάτευση Υγειονομικής Επιτροπής του ΚΕΠΑ (Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας) του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης e-Ε.Φ.Κ.Α. (πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ).

Η υπαγωγή στην περίπτωση (iv) πιστοποιείται με γνωμάτευση που χορηγείται από τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), τα ΚΕΔΔΥ, τα Κοινοτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων, ή από τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ).

Η υπαγωγή στην περίπτωση (v) πιστοποιείται με γνωμάτευση, στην οποία πρέπει να αναφέρεται η διάρκεια ισχύος της και ο χρόνος επαναξιολόγησης του/της μαθητή/τριας, η οποία χορηγείται από τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), τα ΚΕΔΔΥ, τα Κοινοτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων, τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) άλλων Υπουργείων, ύστερα από προσκόμιση είτε ιατρικής βεβαίωσης Δημοσίου Νοσοκομείου, που κοινοποιήθηκε σε δικαστικές αρχές σε περίπτωση κακοποίησης του/της μαθητή/ τριας λόγω γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή ενδοοικογενειακής βίας, είτε βεβαίωσης από δικαστική αρχή ή εισαγγελέα ανηλίκων σε περίπτωση παραβατικής συμπεριφοράς.

Κανένας άλλος/η υποψήφιος/α δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως μαθητής/τρια με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για συμμετοχή σε εξετάσεις εισαγωγής σε Πρότυπο Σχολείο, εκτός των παραπάνω περιπτώσεων.

Κατάθεση αναγκαίων δικαιολογητικών

Τα αναγκαία δικαιολογητικά αναρτώνται στο ειδικό πεδίο της ηλεκτρονικής αίτησης και προσκομίζονται με φυσική παρουσία στο Πρότυπο Γυμνάσιο/Λύκειο ενδιαφέροντος του/της μαθητή/τριας, εφόσον αυτό ζητηθεί από τον Διευθυντή/τρια της οικείας σχολικής μονάδας, σε προθεσμία που ορίζεται από τον Διευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας.

Διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Οι διατάξεις όσον αφορά στις υποχρεώσεις των εξεταζόμενων για τη διαφύλαξη του αδιάβλητου των εξετάσεων διέπουν όλους τους/τις υποψηφίους/ες από την στιγμή που θα εισέλθουν στο Εξεταστικό Κέντρο και μέχρι την ολοκλήρωση της εξέτασής τους.

Σε κάθε σχολική μονάδα όσοι/ες υποψήφιοι/ες εμπίπτουν στην κατηγορία των ατόμων με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξετάζονται σε ξεχωριστή αίθουσα από τους/τις υπόλοιπους υποψήφιους/ες. Ο χρόνος εξέτασής τους είναι επαυξημένος των 150 λεπτών στο Γυμνάσιο και των 180 λεπτών στο Λύκειο, κατά 45 λεπτά αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της εξέτασης, αν ζητηθεί, ο/η επιτηρητής/τρια μπορεί να αναγνώσει τη διατύπωση θέματος ή απάντησης σε εξεταζόμενο/η μία ή περισσότερες φορές. Όμως, σε καμία απολύτως περίπτωση δεν επιτρέπεται να δηλώσει έμμεσα ή άμεσα στοιχεία της ορθής απάντησης.

Προκειμένου οι ως άνω υποψήφιοι να συμμετέχουν απρόσκοπτα στις εξετάσεις λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα, εφόσον κρίνεται αναγκαίο, για ειδικές διευθετήσεις ή προσαρμογές καθώς και η παροχή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων σε προσβάσιμη μορφή, ανάλογα με το είδος αναπηρίας ή τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τους περιορισμούς, που αυτές συνεπάγονται.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *