Νόμος 4917/2022: ΚΠΓ-ΚΠΠ-Πανελλαδικές-Πρυτάνεις ΑΕΙ-Πρότυπα και Πειραματικά

Νόμος 4917/2022

με διατάξεις Υπουργείου Παιδείας για Κρατικά Πιστοποιητικά Πληροφορικής, Γλωσσομάθειας-συμμετοχή υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις Πανελλαδικές εξετάσεις, αποζημίωση εκπαιδευτικών για τις διαδικασίες εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία-εκλογές Πρυτανικών Αρχών ΑΕΙ.

nomos-4917-2022-fek-a-67-31-3-2022

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ A 67 – 31.03.2022 ο νόμος 4917/2022

“Κύρωση της από 17.3.2022 Επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς – Έργο VIII, Παράρτημα 12 της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος «Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της υγείας – Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες διατάξεις”, στον οποίο περιλαμβάνονται 5 άρθρα αρμοδιότητας ΥΠΑΙΘ.

Τα άρθρα έχουν να κάνουν με ρυθμίσεις αναφορικά με:

  1. Το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
  2. Το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής
  3. Τη συμμετοχή υποψηφίων με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις Πανελλήνιες Εξετάσεις
  4. Την αποζημίωση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία
  5. Τις εκλογές για την ανάδειξη των Πρυτανικών Αρχών και των Κοσμητόρων Σχολών στα ΑΕΙ

Συγκεκριμένα περιλαμβάνονται:

Άρθρο 62

Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 ν. 2740/1999.

Στη διάταξη τροποποιείται η παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 2740/1999 (Α’ 186), ώστε να προβλέπεται ότι εισηγητές των θεμάτων για κάθε εξεταζόμενη γλώσσα στις εξετάσεις  για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας είναι εν ενεργεία ή αφυπηρετήσαντα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) ή Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) τμημάτων ξένων γλωσσών των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), με επιστημονική γνώση και εμπειρία προγραμμάτων ξενόγλωσσης διδακτικής και αξιολόγησης γλωσσομάθειας. Η διάταξη κρίθηκε αναγκαία για την καλύτερη γραμματειακή και επιστημονική υποστήριξη της Κεντρικής Εξεταστικής Επιτροπής (Κ.Ε.Ε.) για τις εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, καθώς και για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων αυτών.

Άρθρο 63 Μεταβατικές διατάξεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής – Τροποποίηση άρθρου 61 ν. 4653/2020.

Προβλέπεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή των εξετάσεων  για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής η οποία θα πραγματοποιηθεί το έτος 2022, δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις έχουν αποκλειστικά οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του σχολικού έτους 2018-2019 που ολοκλήρωσαν το σχετικό πιλοτικό πρόγραμμα της υπό στοιχεία 211455/Δ2/6.12.2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΑΔΑ: ΩΝΕΝ4653ΠΣ- Μ5Η). Η εν λόγω διάταξη κρίθηκε αναγκαία από το ΥΠΑΙΘ διότι, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού cονιd-19, δεν κατέστη δυνατή η διενέργεια των εξετάσεων για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής εντός του 2021, επιπλέον δε κατά τα σχολικά έτη 2020-2021 και 2021-2022 δεν πραγματοποιήθηκαν σχετικά πιλοτικά προγράμματα. Ως εκ τούτου, τροποποιείται η σχετική διάταξη, ώστε δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις του έτους 2022 να έχουν αποκλειστικά οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του σχολικού έτους 2018-2019, που ολοκλήρωσαν το πιλοτικό Πρόγραμμα της υπό στοιχεία 211455/Δ2/6.12.2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΑΔΑ: ΩΝΕΝ4653ΠΣ- Μ5Η).

Άρθρο 64 Μεταβατικές διατάξεις σχετικά με τη συμμετοχή υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις πανελλαδικές εξετάσεις – Τροποποίηση άρθρου 234 ν. 4823/2021.

Τροποποιείται το άρθρο 234 του ν. 4823/2021, αναφορικά με τη συμμετοχή υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις πανελλαδικές εξετάσεις. Συγκεκριμένα Προστίθεται παρ. 2 στο άρθρο 234 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), ώστε, ειδικά για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2022, να προβλέπεται ότι η αρμοδιότητα παράτασης του χρόνου εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να παραμείνει στα συλλογικά όργανα που ασκούσαν την αρμοδιότητα αυτή πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4823/2021. Σύμφωνα με τον ν. 4823/2021 (Α’ 136), την αποκλειστική αρμοδιότητα σύνταξης αξιολογικής έκθεσης ως προς την παράταση του χρόνου εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν πλέον τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.). Ωστόσο, λόγω των υγειονομικών συνθηκών που δυσχεραίνουν τη λειτουργία αυτών, κρίνεται αναγκαία η προτεινόμενη ρύθμιση, ώστε μεταβατικά, ειδικά και για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2022, η συγκεκριμένη αρμοδιότητα να παραμείνει στα συλλογικά όργανα που την ασκούσαν πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4823/2021, προκειμένου να μην προκληθεί αναστάτωση για τους υποψηφίους.

Άρθρο 65 Αποζημίωση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στη διεξαγωγή των εξετάσεων εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία και των κληρώσεων εισαγωγής στα Πειραματικά Σχολεία – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 21 ν. 4354/2015.

Τροποποιείται η παρ. 4 άρθρου 21 ν. 4354/2015  και προβλέπεται αποζημίωση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στη διεξαγωγή των εξετάσεων εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία και των κληρώσεων εισαγωγής στα Πειραματικά Σχολεία. Η διάταξη κρίθηκε αναγκαία για τη διεξαγωγή των εξετάσεων εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία (Π.Σ.) και των κληρώσεων εισαγωγής στα Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.).

 

Άρθρο 66 Ρυθμίσεις για τα όργανα διοίκησης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων

Στη διάταξη προβλέπεται ότι η προκήρυξη των εκλογών για την ανάδειξη των Πρυτανικών Αρχών και των Κοσμητόρων Σχολών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), η θητεία των οποίων λήγει την 31η.8.2022, δεν δύναται να εκδοθεί πριν την 30ή.6.2022, καθώς και ότι αν, για οποιονδήποτε λόγο, δεν καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση της ανάδειξης των μονομελών αυτών Οργάνων έως την 1η.9.2022 παρατείνεται η θητεία των ήδη υπηρετούντων. Η προτεινόμενη ρύθμιση, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, κρίθηκε αναγκαία, ώστε η προκήρυξη εκλογών για την ανάδειξη των Πρυτανικών Αρχών και των Κοσμητόρων Σχολών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ), η θητεία των οποίων λήγει την 31η.8.2022, να μην εκδοθεί πριν από την 30ή.6.2022, προκειμένου τα σχετικά ζητήματα να εξεταστούν στο πλαίσιο της συνολικής αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου που διέπει τα Α.Ε.Ι..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *