Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Η ταυτότητα των κλάδων – Δομές απασχόλησης – Καθηκοντολόγια – Αδειες – Ωράρια- Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού Εργου – Προσλήψεις αναπληρωτών για το 2022-23 – Μόνιμοι διορισμοί- Ιστορική αναδρομή.

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Η ταυτότητα των κλάδων – Δομές απασχόλησης – Καθηκοντολόγια – Άδειες – Ωράρια- Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού Έργου – Προσλήψεις αναπληρωτών για το 2022-23 – Μόνιμοι διορισμοί- Ιστορική αναδρομή.

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022

Από τη Γ. Μπουλμέτη και τον Β. Βούγια

Τον Οδηγό δημιούργησε η Ομάδα Εργασίας της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, αποτελούμενη από μέλη ΕΒΠ, εκπροσώπους των Περιφερειακών Συλλόγων ΕΕΠ–ΕΒΠ.

Η συντακτική ομάδα απαρτίζεται από τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Αρβανίτη Τριανταφυλλία, Βακφάρη Αναστάσιο, Κανονίδου Βαρβάρα, Λιβιτσάνου Σταυρούλα, Μάλλιου Χρυσαυγή, Μπουλμέτη Γεωργία, Μπριτζολάκη Θεανώ, Προφύρη Παναγιώτα, Σταθά Βασιλική, Τζωρτζάτου Άννα, Φρέιχα Θηρεσία. Πηγή: www.especial.gr

Παρουσιάζουμε ακολούθως προς ενημέρωση των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), την ταυτότητα των κλάδων αυτών όπως διαμορφώθηκε από το 1987 και μετά. Ο παρών Οδηγός θα εμπλουτίζεται στην πορεία και με άλλα στοιχεία.

Εν γένει

Καθήκον και αποστολή των μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ είναι η διασφάλιση, μέσω των εκπαιδευτικών του υπηρεσιών και παρεμβάσεων, σε όλους τους μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσων ευκαιριών για πλήρη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, προετοιμάζοντας και διευκολύνοντας την εγκύκλια εκπαίδευσή τους, εκπαιδεύοντάς τους σε δεξιότητες ατομικής και κοινωνικής αυτονομίας, προωθώντας την κοινωνική και εργασιακή τους ενσωμάτωση, στηρίζοντας ταυτόχρονα τις οικογένειές τους και ευαισθητοποιώντας την κοινότητα για την πλήρη αποδοχή και ενσωμάτωσή  τους. 

Αναλυτικά – Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022

Α. Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ)

Ανήκει στο ΥΠΑΙΘ, από το 1987, υπαγόταν στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και τώρα υπάγεται στο Αυτοτελές Τμήμα Ειδικού Εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ).

Αποτελεί κλάδο της Εκπαίδευσης και ασκεί το εκπαιδευτικό του λειτούργημα:

1. Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), δηλαδή

στα Ειδικά Σχολεία και Ειδικά Νηπιαγωγεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και

στα Γυμνάσια και Λύκεια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης:

  • στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝΕΕΓΥΛ) και
  • στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

2. Στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) και

3. Στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ)/ΚΕΔΑΣΥ των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) (Κοιν. Λειτουργοί-ΠΕ30, Ψυχολόγοι-ΠΕ23).

4. Στα Γενικά Σχολεία, δηλαδή στο Πρόγραμμα covid-19 (Κοιν. Λειτουργοί-ΠΕ30, Ψυχολόγοι-ΠΕ23),

5. Στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης (Κοιν. Λειτουργοί-ΠΕ30, Ψυχολόγοι-ΠΕ23),

6. Στα ΕΠΑΛ (Ψυχολόγοι-ΠΕ23) και

7. ως Παράλληλη Στήριξη (Σχολικοί Νοσηλευτές-ΠΕ25).

Οι κλάδοι που το αποτελούν είναι:

  • ΠΕ21-Λογοθεραπευτών,
  • ΠΕ22-Επαγγελματικών Συμβούλων,
  • ΠΕ23-Ψυχολόγων,
  • ΠΕ-24-Παιδοψυχιάτρων,
  • ΠΕ25-Σχολικών Νοσηλευτών,
  • ΠΕ28-Φυσικοθεραπευτών,
  • ΠΕ29-Εργοθεραπευτών,
  • ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών,
  • ΠΕ31-Ειδικών στη Νοηματική Γλώσσα, Ειδικών Επαγγελματικού Προσανατολισμού Τυφλών και Ειδικών στις Δεξιότητες Καθημερινής Διαβίωσης και Κινητικότητας Τυφλών.

Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π) υπηρετεί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση από το 1987 (βάση του ν. 1566/85), λίγο προσωπικό στην αρχή και πολύ περισσότερο από το 2000 και μετά (ν. 2817/2000).

Όπως προκύπτει από στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας για το 2021-22:

  • Το σύνολο των μόνιμων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, στις 18.03.2022, ανέρχεται σε 1.707.
  • Το σύνολο των αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, στις 07.04.2022, ανέρχεται σε 5.773.
  • Το γενικό σύνολο μόνιμων και αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ ανέρχεται σε 7.480.

Μόνιμοι διορισμοί

Το 2020, μετά από πολλά χρόνια,  πραγματοποιήθηκαν 1.040 μόνιμοι διορισμοί μελών ΕΕΠ–ΕΒΠ και το 2022 400 μόνιμοι διορισμοί

Τι δεν υπήρχε στο παρελθόν και υπάρχει τώρα

Και ενώ επί σειρά ετών τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ μόνιμοι και αναπληρωτές, μονίμως δεν συμπεριλαμβανόντουσαν από τις εκάστοτε ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας, σε κάθε καινούργιο νόμο, σε κάθε καινούργιο μισθολόγιο και σε κάθε είδους διευθετήσεις που αφορούσαν σε εκπαιδευτικούς, χάρη στους αγώνες της ΠΟΣΕΕΠΕΑ και των αιρετών του κλάδου αυτή τη στιγμή:

  • Οι διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτών και διορισμού μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ είναι ταυτόσημες με τις διαδικασίες των εκπαιδευτικών
  • Έχει νομοθετηθεί η Επιστημονική Καθοδήγηση των κλάδων ΕΕΠ μέσω αρμόδιων Συμβούλων Εκπαίδευσης, οι οποίοι για πρώτη φορά θα επιλεγούν πολύ σύντομα.
  • Δίδεται η δυνατότητα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ περιλαμβάνονται σε προγράμματα επιμόρφωσης γενικότερα.
  • Τα μέλη ΕΕΠ μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για θέσεις ευθύνης και συμμετέχουν στις όποιες διαδικασίες επιλογής στελεχών.
  • Όσον αφορά στις μετατάξεις μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, πραγματοποιούνται πια με τους ίδιους  όρους και προϋποθέσεις με τις των εκπαιδευτικών.

Β. Το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ)

Ο κλάδος Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού συστήθηκε με τις διατάξεις της περίπτωσης γ) της παραγράφου 4 και της περίπτωσης γ) της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78 τ. Α΄), ορίστηκαν τα τυπικά προσόντα του διορισμού του (απόφοιτοι Τεχνικών και Επαγγελματικών Λυκείων κ.λπ.) και κατηγοριοποιήθηκε ως ΔΕ 1.

Υπάγεται στο Αυτοτελές Τμήμα Ειδικού Εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και ασκεί το εκπαιδευτικό του λειτούργημα:

1. Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), δηλαδή στα

  • Ειδικά Σχολεία και Ειδικά Νηπιαγωγεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και
  • στα Γυμνάσια και Λύκεια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης:

α) στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝΕΕΓΥΛ) και

β) στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

2. Στα Γενικά σχολεία, ως Παράλληλη Στήριξη.

Αναφορικά με το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ):

Από το 2000, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει κάνει τις απαραίτητες  εκείνες ρυθμίσεις που θα διασφάλιζαν την ισότιμη μεταχείριση του Ε.Β.Π. ως προς το μισθολόγιό του και την υπηρεσιακή του κατάσταση (ωράριο εργασίας, επιμόρφωση, σύμβουλοι ειδικότητάς τους), ώστε το προσωπικό αυτό να έχει τις απολαβές που αρμόζουν στο έργο του και τη θέση του στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Ωστόσο, η φύση της εργασίας του ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ και κατ’ επέκταση η θέση του στην εκπαιδευτική κοινότητα,  έτσι όπως ορίζεται στην υπ’ αριθμ. 27922/Γ6 Υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 449/3-4-2007) «Καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων …. )», κεφάλαιο Γ’ «ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ» βάσει της οποίας τα μέλη του Ε.Β.Π.:

«… 2. Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, απασχολούν δημιουργικά τους μαθητές και ενθαρρύνουν τη συμμετοχή τους στις διάφορες δραστηριότητες  μέσα και έξω από την τάξη, ακολουθώντας το ημερήσιο πρόγραμμα του σχολείου. (…)

4. Συμμετέχουν στις συνεδριάσεις ως μέλη του συλλόγου προσωπικού του σχολείου. Λαμβάνουν μέρος ισότιμα στις δραστηριότητες του και διατυπώνουν τις απόψεις τους για θέματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα τους ή είναι γενικότερου ενδιαφέροντος. Δεν απαλλάσσονται από τα γενικά ή ειδικά καθήκοντα και από την ανάληψη εργασιών που ο διευθυντής του σχολείου μπορεί να τους αναθέσει στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης.

5. Επικοινωνούν με τους γονείς, έπειτα από συνεννόηση με το διευθυντή, ενημερώνοντας τους για θέματα διαβίωσης των μαθητών στο σχολείο και τους προτείνουν τρόπους στήριξης και καθημερινής φροντίδας στο σπίτι, αντίστοιχους με αυτούς που εφαρμόζονται στο σχολείο.».

Επί πλέον, εφαρμόζουν προγράμματα χρήσης τουαλέτας, εκμάθησης κανόνων γενικής και προσωπικής υγιεινής, σίτισης και εν γένει προγράμματα Αυτοϋπηρέτησης και Αυτόνομης Διαβίωσης.

 

Πηγή: www.especial.gr

Οδηγός ΕΒΠ στην εκπαίδευση:

odhgos-evp-sthn-ekpaideush

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *