Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Σταδιοδρομίας) για το σχολικό έτος 2023-2024

Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Σταδιοδρομίας) για το σχολικό έτος 2023-2024

Τα Σχέδια Προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας (Π.Ε., Α.Υ., Π.Θ., Α.Σ.) υποβάλλονται στην  Υπεύθυνη της  Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. κ. Γαλάτη Αργυρώ

Ειδικότερα για τα προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας:

7.2. Τομείς θεματολογίας Προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας

(α) Αυτογνωσία: ενισχύεται η επαγγελματική ανάπτυξη των μαθητών/-τριών (επαγγελματικά ενδιαφέροντα, ικανότητες, δεξιότητες, αξίες κ.ά.) στο πλαίσιο του σχολείου, μέσα από σύνολο κατάλληλων ενεργειών και δραστηριοτήτων,

(β) Πληροφόρηση για τη Σταδιοδρομία: επιτυγχάνεται από τους/τις μαθητές/-τριες η κριτική διερεύνηση και πρόσβαση σε γνώσεις και πληροφορίες για τις εκπαιδευτικές/επαγγελματικές διαδρομές, τα επαγγέλματα, τον κόσμο της εργασίας και γενικά τη Σταδιοδρομία, μέσω των κατάλληλων ενεργειών και δραστηριοτήτων,

(γ) Ερευνητική Βιωματική Προσέγγιση: οι μαθητές/-τριες αποκτούν ερευνητική εμπειρία κατά τη διαδικασία της κριτικής, δημιουργικής και αποτελεσματικής αναζήτησης πληροφόρησης για τη Σταδιοδρομία, μέσω των κατάλληλων ενεργειών και δραστηριοτήτων,

(δ) Συμβουλευτική: οι μαθητές/-τριες λαμβάνουν υποστήριξη από εξειδικευμένα άτομα στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό κατά τη διαδικασία για τη διερεύνηση εαυτού, την πληροφόρηση, την λήψη εκπαιδευτικών ή/και επαγγελματικών αποφάσεων και τη μετάβασή τους στην επόμενη εκπαιδευτική/επαγγελματική επιλογή,

(ε) Μετάβαση: οι μαθητές/-τριες προετοιμάζονται για τα ακόλουθα βήματα, εκπαιδευτικά (επιλογή τύπου σχολείου/ τύπου εκπαίδευσης/ κύκλου σπουδών, Ομάδας Προσανατολισμού/ Ειδικότητας, Επιστημονικού Πεδίου/ Τμήματος στο Μηχανογραφικό Δελτίο κ.ά) και επαγγελματικά (επιλογή Τομέα Απασχόλησης, επαγγελματικής δραστηριότητας, ένταξης στην αγορά εργασίας κ.ά.), μέσα από σύνολο κατάλληλων ενεργειών και δραστηριοτήτων και

(στ) Διάδραση: οι μαθητές/-τριες αλληλεπιδρούν με αποφοίτους προηγουμένων ετών αναφορικά με την εξέλιξη της Σταδιοδρομίας τους, με σκοπό την πληροφόρηση και τη λήψη επαγγελματικών/εκπαιδευτικών αποφάσεων, μέσα από σύνολο κατάλληλων ενεργειών και δραστηριοτήτων.

Στο πλαίσιο αυτό παρατίθεται παρακάτω ενδεικτική θεματολογία που αφορά στα Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας:

ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

• Κλιματική Αλλαγή και οι επιπτώσεις στην Εργασία
• Περιβάλλον/Υγεία/Πολιτισμός και Εργασία
• Στοχοθέτηση και Σχεδιασμός Σταδιοδρομίας
• Λήψη επαγγελματικών/εκπαιδευτικών αποφάσεων
• Μετάβαση στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα / επαγγελματική επιλογή
• Κριτήρια επιλογής επαγγέλματος
• Επαγγέλματα και τομείς παραγωγής (πρωτογενής/δευτερογενής/τριτογενής)
• Προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη & καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής
• Επαγγέλματα και αγορά εργασίας
• Ισότητα στην πρόσβαση στην εργασία
• Επιχειρηματικότητα
• Ψηφιακές δεξιότητες και νέα επαγγέλματα
• Η αξία των ήπιων δεξιοτήτων/ικανοτήτων στην αγορά εργασίας
• Ικανότητες/Δεξιότητες Διαχείρισης Σταδιοδρομίας
• Γνωριμία με τη δομή, την οργάνωση και τη λειτουργία μιας επιχείρησης
• Ήπιες δεξιότητες και σύγχρονα εργασιακά περιβάλλοντα
• Τοπικές αγορές εργασίας και επαγγέλματα
• Επαγγελματικές Μονογραφίες, περιγραφές Επαγγελμάτων
• Συνεντεύξεις με Επαγγελματίες/Αποφοίτους
• Άλλο (στην κατηγορία αυτή εντάσσεται οποιοδήποτε Πρόγραμμα δεν περιλαμβάνεται στις
κατηγορίες οι οποίες αναφέρονται παραπάνω).

Εγκύκλιος-Σχεδιασμού-και-Υλοποίησης-ΠΣΔ-2023-2024

Παράρτημα_Σχέδιο-Υποβολής-Προγράμματος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *