Το Σχέδιο ίδρυσης και λειτουργίας Διεθνούς Τεχνικού Πανεπιστημίου Αθηνών στην Κύπρο από το ΕΜΠ- Με πέντε Σχολές-Τα κριτήρια εισαγωγής

Το Σχέδιο ίδρυσης και λειτουργίας Διεθνούς Τεχνικού Πανεπιστημίου Αθηνών στην Κύπρο από το ΕΜΠ- Με πέντε Σχολές-Τα κριτήρια εισαγωγής

Θα είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με αποκλειστικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης και επιστημονικής έρευνας

Παρουσιάζειται το Σχέδιο του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου για την ίδρυση και λειτουργία του  International Technical University of Athens in Cyprus (ITUA – C) ή Διεθνές Τεχνικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Κύπρου (ΔΤΠΑ – Κ), μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με αποκλειστικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης και επιστημονικής έρευνας.

Το Διεθνές Τεχνικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Κύπρου  θα περιλαμβάνει πέντε Σχολές:

α) τη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής,

β) τη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών και Ναυπηγών Μηχανικών,

γ) τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών,

δ) τη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και

ε) τη Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Υλικών.

Δίδακτρα φοίτησης

1. Οι φοιτητές/τριες καταβάλλουν ετήσια δίδακτρα.

2. Το ύψος αυτών καθορίζεται με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης μετά από εισήγηση του Πρύτανη του ΔΤΠΑ – Κ και γνώμη της Συγκλήτου του, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομοτεχνική μελέτη ίδρυσης του Πανεπιστημίου.

3. Σε περίπτωση αποτυχίας σε ένα μάθημα, οι φοιτητές/τριες επαναλαμβάνουν την εξέταση του μαθήματος και καταβάλλουν ένα ποσοστό στα δίδακτρα, που αντιστοιχούν στο εκάστοτε μάθημα.

Τρόπος Εισαγωγής

1. Η εισαγωγή στο ΔΤΠΑ – Κ γίνεται με αδιάβλητα αξιοκρατικά κριτήρια, σύμφωνα με την αρχή της ισότητας, της διαφάνειας και της ισότητας των ευκαιριών και λαμβάνοντας υπόψη τα διαφορετικά κριτήρια αποφοίτησης και εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που ισχύουν στην ευρωπαϊκή και διεθνή έννομη τάξη.

Τα κριτήρια είναι:

  • Απολυτήριο Λυκείου με συνολική βαθμολογία 90% (18/20 συνολικά στο ελληνικό/κυπριακό απολυτήριο Λυκείου),
    GCE A’ Levels με βαθμούς ΑΒΒ, ή International Baccalaureate με συνολική βαθμολογία 32 και συνδυασμένη βαθμολογία 16 στο Higher Level,
  • Οι υποψήφιοι για τη Σχολή Αρχιτεκτόνων θα πρέπει να έχουν εξεταστεί και στο σχέδιο.

2. Οι προϋποθέσεις για την επαρκή γνώση της αγγλικής γλώσσας είναι οι εξής:

• Βαθμολογία 6,5 συνολικά στο IELTS (με 6,5 στο γραπτό λόγο και τουλάχιστον 6,0 σε όλα τα άλλα στοιχεία), ή

• Βαθμολογία 79 στο TOEFL iBT ή

• Βαθμολογία 5 στο GCSE (ή B με το παλιό σύστημα βαθμολόγησης), ή

• Βαθμολογία 5 στα αγγλικά στο International Baccalaureate Standard Level (SL)
ή

• Βαθμολογία 8 στα αγγλικά στο European Baccalaureate.

3. Οι υποψήφιοι υποβάλλονται σε συνέντευξη, ανεξαρτήτως των κριτηρίων εισαγωγής που έχουν επιλέξει για την εισαγωγή τους. Η επιτροπή που θα διεξάγει τις συνεντεύξεις θα συγκροτείται με απόφαση της ΓΣ της Σχολής.

4. Οι υποψήφιοι φοιτητές/τριες που δεν θα πληρούν κάποια από τις παραπάνω προϋποθέσεις εγγραφής στο Διεθνές Τεχνικό Πανεπιστήμιο υποχρεούνται σε έναν ετήσιο προπαρασκευαστικό χρόνο παρακολούθησης και εξετάσεων, με καταβολή διδάκτρων.

Προπαρασκευαστικό έτος (Foundation year)

Το προπαρασκευαστικό έτος σπουδών διάρκειας δύο (2) εξαμήνων απευθύνεται κυρίως σε διεθνείς φοιτητές/τριες οι οποίοι επιθυμούν να σπουδάσουν στο ΔΤΠΑ – Κ καθώς και στους υποψηφίους που δεν πληρούν τα παραπάνω κριτήρια  . Φοιτητής – φοιτήτρια παρόλο που πληροί τα παραπάνω κριτήρια μπορεί να φοιτήσει ένα (1) ή δύο (2) εξάμηνα της επιλογής του, εφόσον το επιθυμεί. Ο στόχος του προπαρασκευαστικού έτους είναι να προετοιμάσει τους φοιτητές/τριες ακαδημαϊκά και γλωσσικά για τις απαιτήσεις των προγραμμάτων σπουδών.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Προπαρασκευαστικού έτους είναι τα εξής:

• Ακαδημαϊκή Προετοιμασία: Καλύπτει τα βασικά θέματα και τις δεξιότητες που απαιτούνται για το πρόγραμμα σπουδών που θέλει να ακολουθήσει ο/η φοιτητής/τρια. • Γλωσσική Επάρκεια: Βοηθά στη βελτίωση της αγγλικής γλώσσας, τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό λόγο, κάτι που είναι απαραίτητο για τις πανεπιστημιακές σπουδές. Περιλαμβάνει και μαθήματα ελληνικής γλώσσας.

• Πολιτιστική Προσαρμογή: Παρέχει τη δυνατότητα στους φοιτητές/τριες να εξοικειωθούν με το εκπαιδευτικό σύστημα και την πολιτιστική ζωή της Κύπρου.

Το προπαρασκευαστικό έτος σπουδών είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για φοιτητές/τριες που δεν έχουν τα απαραίτητα προσόντα για άμεση εισαγωγή σε πρόγραμμα ή για αυτούς που χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη για να ανταποκριθούν στις ακαδημαϊκές απαιτήσεις. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προπαρασκευαστικού έτους σπουδών, οι φοιτητές/τριες μπορούν να προχωρήσουν στο πρώτο έτος του προγράμματος.

Είναι ένα μονοετές πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν τις δεξιότητες και τις γνώσεις που χρειάζονται για να προχωρήσουν σε σπουδές στο ΔΤΠΑ – Κ .

Το προπαρασκευαστικό έτος καλύπτει ακαδημαϊκούς τομείς όπως τα μαθηματικά, οι θετικές επιστήμες και τα αγγλικά, καθώς και δεξιότητες μελέτης, ακαδημαϊκής γραφής και ερευνητικές δεξιότητες. Με την ολοκλήρωση του οι σπουδαστές είναι ικανοί να προχωρήσουν στο πρόγραμμα σπουδών της επιλογής τους. Το προπαρασκευαστικό έτος λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ του λυκείου και των προγραμμάτων.

Κατά τη διάρκεια ενός έτους, οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν και ολοκληρώνουν μαθήματα για να προετοιμαστούν για τις σπουδές. Τα μαθήματα αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Μαθηματικά
  • Φυσική
  • Αγγλική γλώσσα και δεξιότητες επικοινωνίας Ελληνική γλώσσα και δεξιότητες επικοινωνίας Ελεύθερο Σχέδιο
  • Τεχνικό Σχέδιο
  • Ακαδημαϊκή γραφή και ερευνητικές δεξιότητες
  • Πληροφορική και δεξιότητες πληροφορικής
  • Δεξιότητες μελέτης και διαχείρισης χρόνου
  • Κριτική σκέψη και επίλυση προβλημάτων
  • Εισαγωγή στις θετικές επιστήμες

Στο προπαρασκευαστικό έτος μπορεί να προσφέρονται ως αυτόνομα εξαμηνιαία  μαθήματα ή να ενσωματώνονται σε προγράμματα σπουδών. Με το επιτυχές πέρας του έτους αυτού, ο ενδιαφερόμενος φοιτητής/τρια θα μπορεί να κάνει αίτηση εισαγωγής στη σχολή που επιθυμεί, δηλαδή σε μία από τις πέντε σχολές του ΔΤΠΑ – Κ, δηλαδή τη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος, τη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών και Ναυπηγών Μηχανικών, τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, τη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και τη Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Υλικών.

Ειδικότερες λεπτομέρειες για το προπαρασκευαστικό έτος προσδιορίζονται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της εκάστοτε Σχολής.

Σύστημα και χρονική διάρθρωση Προγράμματος Σπουδών

1. Οι σπουδές στις Σχολές του ΔΤΠΑ – Κ διεξάγονται σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών που καταρτίζει η Γενική Συνέλευση κάθε Σχολής.

2. Το εκπαιδευτικό έργο κάθε ακαδημαϊκού έτους διαρθρώνεται σε δύο εξάμηνα, χειμερινό και εαρινό, στα οποία κατανέμονται τα μαθήματα που προβλέπονται στο Πρόγραμμα Σπουδών. Τόσο τα υποχρεωτικά μαθήματα όσο και τα μαθήματα επιλογής του Προγράμματος Σπουδών διδάσκονται τουλάχιστον κατά το ένα εξάμηνο κάθε ακαδημαϊκού έτους. Κατά τη διάρκεια του χειμερινού εξαμήνου διδάσκονται τα μαθήματα που υπάγονται στο εξάμηνο του προγράμματος σπουδών που έχει περιττό αριθμό (1ο, 3ο, 5ο εξάμηνο κ.λπ.), και κατά τη διάρκεια του εαρινού εξαμήνου τα μαθήματα που υπάγονται στο εξάμηνο του προγράμματος σπουδών που έχει άρτιο αριθμό (2ο, 4ο, 6ο εξάμηνο κ.λπ.).

3. Τα μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών διακρίνονται σε υποχρεωτικά και επιλογής (κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά και προαιρετικά). Το σύστημα με το οποίο οι φοιτητές/τριες επιλέγουν τα κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα από τα προσφερόμενα μαθήματα επιλογής, καθώς και οι σχετικές προθεσμίες, καθορίζονται από τις Γενικές Συνελεύσεις των Σχολών.

4. Ο αριθμός των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 1/4 του συνόλου των μαθημάτων του Προγράμματος Σπουδών, ούτε μεγαλύτερος από το διπλάσιο του αριθμού των υποχρεωτικών μαθημάτων.

Περιεχόμενο Προγράμματος Σπουδών

1. Το Πρόγραμμα Σπουδών περιέχει τους τίτλους των μαθημάτων, το περιεχόμενό τους, τον αριθμό εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας τους, στις οποίες περιλαμβάνεται το κάθε μορφής επιτελούμενο διδακτικό έργο, τη χρονική αλληλουχία ή αλληλεξάρτηση των μαθημάτων, τα προαπαιτούμενα και τα εξαρτώμενα από προαπαιτούμενα μαθήματα, το σύστημα με το οποίο οι φοιτητές/τριες επιλέγουν τα κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα από τα προσφερόμενα μαθήματα επιλογής, τον αριθμό των διδακτικών και πιστωτικών μονάδων ανά εξαμηνιαίο μάθημα, τον Τομέα που έχει αρμοδιότητα για τη διδασκαλία κάθε μαθήματος, καθώς επίσης και την πτυχιακή ή διπλωματική εργασία, εφόσον απαιτείται. Επίσης το Πρόγραμμα Σπουδών μπορεί να προβλέπει και πρακτική άσκηση στο γνωστικό αντικείμενο της οικείας Σχολής. Η πρακτική άσκηση πραγματοποιείται από τους/τις φοιτητές/τριες κατά τους όρους που προβλέπονται στην ισχύουσα νομοθεσία.

2. Το Πρόγραμμα Σπουδών περιέχει επίσης την κατανομή των εξαμηνιαίων μαθημάτων σε εξάμηνα. Η κατανομή αυτή είναι ενδεικτική, ανταποκρίνεται όμως σε συνθήκες κανονικής φοίτησης, προσαρμοσμένης στον ελάχιστο δυνατό αριθμό εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Ιntegrated Μaster) και στην αλληλουχία των προαπαιτουμένων και εξαρτωμένων από προαπαιτούμενα μαθημάτων. Κάθε φοιτητής/τρια μπορεί να καταρτίσει κατά την κρίση του το ατομικό του πρόγραμμα μαθημάτων, με τους περιορισμούς που απορρέουν από την κυπριακή νομοθεσία, από τον παρόντα Εσωτερικό Κανονισμό ή από συναφείς αποφάσεις της Συγκλήτου ή των Γενικών Συνελεύσεων των Σχολών.

Εργαστήρια

Εργαστήρια μπορούν να ιδρύονται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης κάθε Σχολής.

Γλώσσα διεξαγωγής

Η διδασκαλία των μαθημάτων θα διεξάγεται στα αγγλικά, πλην ειδικών περιπτώσεων μετά από έγκριση της Συγκλήτου.

Οργάνωση διδασκαλίας και εξετάσεων

1. Οι διδάσκοντες είναι ελεύθεροι στο μάθημά τους να εκφράζουν τις επιστημονικές τους απόψεις, συμπεριλαμβανομένης και της άσκησης επιστημονικής κριτικής, και να εφαρμόζουν τις παιδαγωγικές και τις διδακτικές μεθόδους που θεωρούν ως πρόσφορες για την καλύτερη μετάδοση της γνώσης.

2. Η διδασκαλία των υποχρεωτικών και κατ ́επιλογή μαθημάτων είναι υποχρεωτική για τον διδάσκοντα. Ο ελάχιστος αριθμός φοιτητών/τριών για κάθε μάθημα ορίζεται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της εκάστοτε Σχολής. Σε περίπτωση που ένα μάθημα επιλογής δεν διδάσκεται λόγω μικρού αριθμού φοιτητών/τριών που το επέλεξαν, οι φοιτητές/τριες αυτοί μπορούν να υποβάλουν νέα δήλωση εγγραφής σε άλλο μάθημα επιλογής, έστω και εκτός της καθορισμένης προθεσμίας. Η διδασκαλία μαθήματος επιλογής δεν είναι υποχρεωτική, εφ’ όσον δεν παρακολουθούν φοιτητές/τριες. Σε περίπτωση που οι δηλώσεις ή η παρακολούθηση του μαθήματος επιλογής υπολείπονται των προκαθορισμένων ελαχίστων ορίων, η Γενική Συνέλευση μετά από πρόταση της Επιτροπής Προγράμματος Σπουδών αποφασίζει για το εάν το μάθημα αυτό θα προσφερθεί στο επόμενο ακαδημαϊκό έτος.

3. Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ύστερα από εισήγηση του διδάσκοντα είναι δυνατό να καθοριστεί ως υποχρεωτική η παρακολούθηση και η συμμετοχή των φοιτητών/τριών σε ορισμένες μορφές εκπαιδευτικού έργου, όπως σεμιναρίων, εργαστηρίων, καθώς και πρακτικών ασκήσεων.

4. Η διδασκαλία των υποχρεωτικών μαθημάτων μπορεί να διεξάγεται σε κλιμάκια, στα οποία διαιρούνται οι τάξεις με σκοπό την βελτίωση της ποιότητας και της απόδοσης της διδασκαλίας. Η απόφαση λαμβάνεται από τη Γενική Συνέλευση μετά από σχετική εισήγηση του μέλους ∆ΕΠ που διδάσκει το μάθημα.

5. Κατά την πρώτη εβδομάδα έναρξης των μαθημάτων κάθε διδάσκων οφείλει, με την υποστήριξη της υπάρχουσας γραμματειακής και άλλης βοηθητικής υποδομής, να ανακοινώνει στην ιστοσελίδα του ΔΤΠΑ – Κ ή/και να διανέμει σε όλους τους φοιτητές/τριες που έχουν δηλώσει το μάθημα αναλυτικό διάγραμμα της ύλης του μαθήματος, σχετική βιβλιογραφία, άλλη τεκμηρίωση και συναφή πληροφόρηση.

6. Για την κάλυψη των αναγκών που προκύπτουν από τα προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών/τριών με άλλες χώρες, κάθε Σχολή μπορεί να προσφέρει μαθήματα σε άλλες γλώσσες, εκτός από την αγγλική, μετά από έγκριση της Συγκλήτου. Σε αυτή την περίπτωση, οι εξετάσεις θα διεξάγονται στη γλώσσα που διδάσκεται το μάθημα.

7. Η διαδικασία και οι προϋποθέσεις εκπόνησης και αξιολόγησης διπλωματικών ή άλλων εργασιών ρυθμίζονται με αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης της εκάστοτε Σχολής.

8. Για τις ιδιαίτερες ρυθμίσεις και ειδικές προσαρμογές που απαιτούνται κατά την οργάνωση και διεξαγωγή της διδασκαλίας σε περιπτώσεις συμμετοχής στα μαθήματα φοιτητών/τριών με αναπηρία, λαμβάνονται υπόψη οι οδηγίες της Μονάδας Προσβασιμότητας Φοιτητών/τριών με Αναπηρία.

9. Οι φοιτητές/τριες για τη συλλογή πιστωτικών μονάδων και την απόκτηση του πτυχίου υποβάλλονται σε εξετάσεις για κάθε μάθημα. Στο κάθε μάθημα επιτρέπεται να εγγραφεί φοιτητής/τρια έως δύο (2) φορές. Η μεταφορά μαθημάτων επιτρέπεται έως δύο (2) μαθήματα ανά εξάμηνο.

Ωρολόγιο πρόγραμμα

1. Η διδασκαλία των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών γίνεται σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα που καταρτίζεται από τη Γραμματεία της Σχολής σε συνεργασία με την Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών και εγκρίνεται από τη Γενική Συνέλευση της Σχολής. Το ωρολόγιο πρόγραμμα περιλαμβάνει την κατανομή των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων μέσα στις πέντε εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας, τους διδάσκοντες και τις αίθουσες διδασκαλίας.

2. Οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων εκάστου εξαμήνου πρέπει κατά το δυνατόν να είναι συνεχόμενες. Η σύμπτωση ωρών διδασκαλίας υποχρεωτικών μαθημάτων και προσφερομένων μαθημάτων επιλογής του αυτού εξαμήνου σπουδών στο ωρολόγιο πρόγραμμα αποκλείεται.

3. Η διδασκαλία των μαθημάτων του ιδίου εξαμήνου θα πρέπει να λαμβάνει χώρα και να κατανέμεται σε αίθουσες διδασκαλίας που ευρίσκονται κατά το δυνατόν στο ίδιο κτήριο ή σε κτήρια με άμεση γειτνίαση, ώστε να αποφεύγεται η απώλεια ωρών και οι δυσχέρειες που προκύπτουν από μετακινήσεις προς κτιριακές εγκαταστάσεις απομακρυσμένες μεταξύ τους.

4. Το ωρολόγιο πρόγραμμα καταρτίζεται σε συνεννόηση και με τις άλλες Σχολές που χρησιμοποιούν κοινούς χώρους διδασκαλίας με σκοπό τον αποτελεσματικό συντονισμό της χρήσης των αιθουσών και των άλλων χώρων έρευνας και διδασκαλίας. 5. Το ωρολόγιο πρόγραμμα ισχύει εκάστοτε για ένα διδακτικό εξάμηνο και καταρτίζεται το αργότερο στο τέλος του προηγουμένου εξαμήνου στο οποίο αφορά, και, αφού οριστικοποιηθεί, γνωστοποιείται από τη Γραμματεία της Σχολής στους διδάσκοντες και στους φοιτητές/τριες τουλάχιστον δέκα πέντε (15) ημέρες πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Με επιμέλεια της Γραμματείας το ωρολόγιο πρόγραμμα γνωστοποιείται επίσης σε όλες τις υπηρεσίες ή τους υπαλλήλους του Πανεπιστημίου που είναι επιφορτισμένοι με την διαχείριση ή την εποπτεία των κτιριακών εγκαταστάσεων, όπου διδάσκονται τα μαθήματα, όπως π.χ. υπεύθυνοι κτηρίων, υπεύθυνοι αιθουσών διδασκαλίας, υπεύθυνοι ασφαλείας κτηρίων, υπάλληλοι στην υποδοχή κτηρίων κλπ.

∆ηλώσεις εγγραφής στα μαθήματα

1. Κάθε εξάμηνο οι φοιτητές/τριες υποβάλλουν στη Γραμματεία δήλωση που περιέχει τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών (υποχρεωτικά και επιλογής) που επιθυμούν να παρακολουθήσουν και στα οποία θα εξεταστούν κατά το συγκεκριμένο ακαδημαϊκό εξάμηνο. Τα μαθήματα αυτά μπορεί, με την επιφύλαξη των περιορισμών που απορρέουν από την κείμενη νομοθεσία, από τον Εσωτερικό Κανονισμό ή από συναφείς αποφάσεις της Συγκλήτου ή των Γενικών Συνελεύσεων, να είναι διάφορα των μαθημάτων του εξαμήνου κατά το ενδεικτικό πρόγραμμα, καθώς και περισσότερα από αυτά.

2. Οι δηλώσεις εγγραφής στα μαθήματα υποβάλλονται στην αρχή κάθε εξαμήνου και σε ημερομηνίες που ορίζονται από τη Γενική Συνέλευση της Σχολής. Η Γραμματεία της Σχολής καταχωρίζει τις δηλώσεις εγγραφής σε ατομική φοιτητική μερίδα και αποστέλλει στους διδάσκοντες κατάλογο των φοιτητών/τριών ανά μάθημα. Εξέταση φοιτητή/τριας γίνεται μόνο σε μάθημα που έχει κατά τα ως άνω δηλωθεί κατά το συγκεκριμένο εξάμηνο.

Αξιολόγηση των φοιτητών/τριών

1. Η επίδοση στα μαθήματα εκτιμάται με βαθμούς που δίνονται κατά τη διαδικασία ελέγχου των γνώσεων. Κάθε μάθημα, ή διπλωματική εργασία βαθμολογείται αυτοτελώς σε ακέραιες μονάδες. Η βαθμολογική κλίμακα ορίζεται από το μηδέν έως το δέκα: άριστα (9 ή 10), λίαν καλώς (7 ή 8), καλώς (5 ή 6), μετρίως (4 ή 3) και κακώς (2, 1 ή 0). Προβιβάσιμοι βαθμοί είναι το πέντε και οι μεγαλύτεροί του.

2. Η τελική βαθμολογία του φοιτητή/τριας μπορεί να είναι για κάθε μάθημα αποτέλεσμα είτε μιας συνολικής τελικής εξέτασης είτε συνεκτίμησης επιμέρους αξιολογήσεων (ίσης ή διαφορετικής βαρύτητας) που αντιστοιχούν σε επιμέρους πτυχές του διδακτικού έργου.

α) Η τελική βαθμολογία, καθώς και οι επιμέρους αξιολογήσεις, μπορούν να προκύπτουν ως αποτέλεσμα γραπτών ή (και) προφορικών ή (και) πρακτικών εξετάσεων ή (και) της όλης απόδοσης της συμμετοχής του/της φοιτητή/τριας στην εκπαιδευτική διαδικασία, ιδίως από παρουσίαση εργασιών για ειδικά θέματα που αποσκοπούν στην εμπέδωση των γνώσεων και στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας και της επιστημονικής σκέψης του/της φοιτητή/τριας.

β) Στην περίπτωση που χρησιμοποιούνται άλλες μορφές αξιολόγησης, εκτός ή πέρα από την τελική εξέταση, πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη η δυνατότητα ίσης πρόσβασης όλων των ενδιαφερομένων φοιτητών/τριών στα απαραίτητα μέσα. Για τους/τις φοιτητές/τριες με αναπηρία λαμβάνονται υπόψη οι σχετικές ευρωπαϊκές και διεθνείς οδηγίες της Μονάδας Προσβασιμότητας Φοιτητών/τριών με Αναπηρία.

γ) Ο καθορισμός του τρόπου και της διαδικασίας αξιολόγησης των φοιτητών/τριών σε ένα μάθημα καθορίζεται από τον διδάσκοντα. Πρέπει να διασφαλίζει επαρκή έλεγχο της επίδοσης των φοιτητών/τριών και να συνάδει προς την εύρυθμη λειτουργία του προγράμματος σπουδών.

3. Στην περίπτωση που για τη διδασκαλία μαθήματος έχει διαιρεθεί το ακροατήριο σε τμήματα, λαμβάνεται μέριμνα για την ομοιομορφία της εξέτασης και των κριτηρίων αξιολόγησης.

4. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων ανακοινώνονται από το διδάσκοντα ή τη διδάσκουσα και αποστέλλονται στη Γραμματεία της Σχολής το πολύ μέσα σε τρεις εβδομάδες από την εξέταση του μαθήματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις η προθεσμία παρατείνεται για εύλογο χρόνο με απόφαση της Συνέλευσης του Τομέα. Σε περίπτωση που κατ’ επανάληψη σημειώνεται υπέρβαση του ανωτέρω ορίου από διδάσκοντα, ο Πρόεδρος του Τμήματος ανακοινώνει τούτο στη Γενική Συνέλευση της Σχολής.

5. Η βαθμολογία καταχωρίζεται σε ειδικό βιβλίο ή καρτέλα (βαθμολόγιο) ή και ηλεκτρονικά και διατηρείται για δέκα (10) έτη.

6. Μαθήματα στα οποία κάποιος/α δεν έλαβε προβιβάσιμο βαθμό είναι υποχρεωμένος να τα επαναλάβει ή, εφόσον είναι επιλεγόμενα, μπορεί να τα αντικαταστήσει. Ωστόσο το εργαστήριο εξαμηνιαίου μαθήματος κατοχυρώνεται και δεν επαναλαμβάνεται, εφόσον η παρακολούθηση αυτών κρίθηκε επιτυχής.

7. Επανεξέταση γίνεται στις περιπτώσεις που ορίζει ο νόμος. ∆ιόρθωση βαθμού επιτρέπεται, εφόσον έχει εμφιλοχωρήσει προφανής παραδρομή ή αθροιστικό σφάλμα, ύστερα από έγγραφο του αρμόδιου διδάσκοντος και απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Σχολής.

8. Στη λήξη κάθε ακαδημαϊκού έτους ή στην αρχή του επόμενου ακαδημαϊκού έτους, ο Κοσμήτορας ανακοινώνει στη Γενική Συνέλευση της Σχολής τα ποσοστά επιτυχίας ή αποτυχίας στα διάφορα μαθήματα και αυτά αξιολογούνται και συνεκτιμώνται για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.

9. Τα γραπτά φυλάσσονται υποχρεωτικά και με επιμέλεια του υπεύθυνου του μαθήματος για δύο (2) έτη. Μετά την πάροδο του χρόνου αυτού τα γραπτά παύουν να έχουν ισχύ και καταστρέφονται, εκτός αν εκκρεμεί σχετική ποινική, πειθαρχική ή οποιαδήποτε άλλη διοικητική διαδικασία.

10. Σε όσους έχουν παρακολουθήσει διεθνή ή ευρωπαϊκά προγράμματα εκπαίδευσης μέσω προγραμμάτων του ΔΤΠΑ – Κ αναγνωρίζεται υποχρεωτικώς ως χρόνος πραγματικής φοίτησης ο χρόνος παρακολούθησης του εκπαιδευτικού προγράμματος και η αντίστοιχη βαθμολογία, μετατρεπομένη στην προαναφερομένη βαθμολογική κλίμακα, σύμφωνα με τη σχετική εκπαιδευτική συμφωνία και το πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας κατά τις κείμενες διατάξεις. Η βαθμολογία μαθημάτων σε αλλοδαπά Α.Ε.Ι. πρέπει να αποδεικνύεται με πρωτότυπο επίσημο έγγραφο του αλλοδαπού Α.Ε.Ι., το οποίο φέρει τη σχετική επισημείωση (Apostille) που προβλέπεται από τις ισχύουσες διεθνείς συμβάσεις.

Λήψη και βαθμός ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Ιntegrated Μaster)

1. Ο/Η φοιτητής/τρια γίνεται πτυχιούχος με τη συμπλήρωση του ελάχιστου αριθμού μαθημάτων που απαιτούνται για τη λήψη του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Ιntegrated Μaster), α) εφ’ όσον συγκεντρώσει τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό διδακτικών και πιστωτικών μονάδων, καθώς επίσης και β) μετά την εκπόνηση και υποστήριξη διπλωματικής εργασίας. Με τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων αυτών αποβάλλεται αυτοδικαίως η φοιτητική ιδιότητα και εκδίδεται αυτεπαγγέλτως ο τίτλος του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Ιntegrated Μaster), ο οποίος παραμένει στον φάκελο του φοιτητή/τριας μέχρι την ορκωμοσία του ή την απαλλαγή του από αυτή κατά τις διατάξεις του παρόντος.

2. Για τη λήψη του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Ιntegrated Μaster) απαιτείται η κατάθεση σχετικής δήλωσης του/της φοιτητή/τριας στη Γραμματεία της Σχολής μετά τη συμπλήρωση των χρονικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων λήψης του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Ιntegrated Μaster).

3. Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Ιntegrated Μaster) πιστοποιεί την επιτυχή περάτωση των σπουδών και αναγράφει βαθμό με ακρίβεια δευτέρου δεκαδικού ψηφίου. Ο βαθμός αυτός κλιμακώνεται σε: άριστα από 9 μέχρι 10, λίαν καλώς από 7 έως 9 (μη συμπεριλαμβανομένου) και καλώς από 5 έως 7 (μη συμπεριλαμβανομένου).

Εκπόνηση ∆ιδακτορικής ∆ιατριβής

1. Σε κάθε Σχολή μπορεί να εκπονείται διδακτορική διατριβή με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Σχολής του ΔΤΠΑ-Κ.

2. Η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής είναι στην αγγλική γλώσσα.

3. Στους υποψήφιους διδάκτορες μπορεί, εφόσον κρίνονται κατάλληλοι, να ανατίθεται η επικουρία μελών ∆ΕΠ στην άσκηση των φοιτητών/τριών, τη διεξαγωγή φροντιστηρίων, εργαστηριακών ασκήσεων, εποπτεία εξετάσεων και τη διόρθωση ασκήσεων και διόρθωση γραπτών κατά τις κείμενες διατάξεις.

Τίτλος Σπουδών

1. Ο τίτλος σπουδών υπογράφεται από τον Πρύτανη, τον Κοσμήτορα και τον Γραμματέα της Σχολής. Ο Διασχολικός Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών υπογράφεται από τον Πρύτανη, τον Διευθυντή του Δ.Μ.Π.Σ. και τον Γραμματέα της συντονίζουσας Σχολής.

2. Ο τίτλος του διδακτορικού διπλώματος υπογράφεται από τον Πρύτανη, από τον Κοσμήτορα και τον Γραμματέα της Σχολής.

Στρατηγικός σχεδιασμός

1. Το ΔΤΠΑ – Κ καταρτίζει στρατηγικό σχέδιο για την επιδίωξη των στόχων του και την επίτευξη της αποστολής του.

2. Το στρατηγικό σχέδιο καταρτίζεται από τον Πρύτανη μετά από εισήγηση κάθε Σχολής για τον δικό της στρατηγικό σχεδιασμό, η οποία λαμβάνεται υπ’ όψιν εφ’ όσον παρασχεθεί μέσα στην εύλογη προθεσμία που τάσσεται σε αυτές και διαμορφώνεται τελικά από τη Σύγκλητο.

3. Ο στρατηγικός σχεδιασμός εγκρίνεται από το Συμβούλιο Διοίκησης του μητρικού ΕΜΠ και αποτελεί το θεμέλιο για την ανάπτυξη του Πανεπιστημίου.

4. Ο στρατηγικός σχεδιασμός περιλαμβάνει ιδίως:

α) Ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης στο ΔΤΠΑ – Κ με βάση τη θέση του σε σύγκριση με ομοειδή ιδρύματα της Κυπριακής και Ελληνικής Πολιτείας, των κρατών μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών, αφού ληφθούν υπόψιν διεθνή συστήματα κατάταξης αναγνωρισμένων κριτηρίων.

β) Τη φυσιογνωμία του ΔΤΠΑ – Κ, τους μακροπρόθεσμους στόχους και τη σχεδιαζόμενη θέση του στο πλαίσιο της συνολικής δραστηριότητας των άλλων ιδρυμάτων και ερευνητικών κέντρων της ημεδαπής, με γνώμονα, μεταξύ άλλων, την ορθολογική και αποτελεσματική αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων.

γ) Τα επιστημονικά αντικείμενα στα οποία το ΔΤΠΑ – Κ και οι επιμέρους ακαδημαϊκές μονάδες του σχεδιάζουν να προσδώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην έρευνα και τους τρόπους με τους οποίους πρόκειται να γίνει αυτό (ίδρυση ινστιτούτων, προσέλκυση επιστημόνων κ.λπ.).

δ) Τα μέτρα για το συντονισμό των ακαδημαϊκών, εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων του ΔΤΠΑ – Κ με τις αντίστοιχες εξελίξεις σε Πανεπιστήμια της αλλοδαπής και ιδιαίτερα με τις εξελίξεις και τις προοπτικές στον ακαδημαϊκό χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ε) Τα μέτρα ενίσχυσης της παρουσίας και της αναγνώρισης της διδακτικής και ερευνητικής δραστηριότητας του ΔΤΠΑ – Κ σε ευρωπαϊκό και στο ευρύτερο διεθνές επίπεδο.

στ) Τα μέτρα με τα οποία το ΔΤΠΑ – Κ θα καταστεί πιο ελκυστικό για φοιτητές/τριες, ιδίως από τις γειτονικές ή άλλες χώρες, και για νέους ιδίως επιστήμονες, από το επίπεδο της διδακτορικής / μεταδιδακτορικής έρευνας και μετέπειτα.

ζ) Τις σχεδιαζόμενες συνεργασίες στα πεδία της έρευνας και της διδασκαλίας με άλλα Α.Ε.Ι. σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

η) Τις σχεδιαζόμενες συνεργασίες με ερευνητικά κέντρα της Ελλάδας, της Κύπρου, κρατών – μελών της Ε.Ε. και τρίτων χωρών.

θ) Τα μέτρα για την αύξηση της συμμετοχής σε προγράμματα κινητικότητας.

ι) Τα μέτρα για την ενθάρρυνση της συμμετοχής σε ερευνητικά προγράμματα, εθνικά και διεθνή.

ια) Το σχεδιασμό της διασφάλισης της ποιότητας και τη βελτίωση των διαδικασιών αξιολόγησης.

ιβ) Τα μέτρα αναβάθμισης του πλαισίου, μέσα στο οποίο αναπτύσσεται η έρευνα και η διδασκαλία, μέσω της βελτίωσης του οργανωτικού πλαισίου και των παρεχομένων διοικητικών υπηρεσιών.

υποδομών και του εξοπλισμού. ιδ) Τα μέτρα ενίσχυσης της ισότητας ευκαιριών (μεταξύ άλλων για φοιτητές/τριες με αναπηρίες, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, διαφορετικές ικανότητες και απαιτήσεις) και της ισότητας των φύλων.

ιε) Τα μέτρα για την προσέλκυση χρηματοδότησης από τρίτες πηγές, συμβατές με τη φύση του Πανεπιστημίου.
ιστ) Το σχεδιασμό της αξιοποίησης της περιουσίας του ΔΤΠΑ – Κ.

ιζ) Το κόστος που έχει προβλεφθεί για τη στρατηγική ανάπτυξη του ΔΤΠΑ – Κ.

Ακαδημαϊκό πρόγραμμα

1. Στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού του το ΔΤΠΑ – Κ εκπονεί πενταετές ακαδημαϊκό πρόγραμμα (ακαδημαϊκό ημερολόγιο) για κάθε Σχολή ξεχωριστά.

2. Στο ακαδημαϊκό πρόγραμμα (ακαδημαϊκό ημερολόγιο) αποτυπώνεται το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των ακαδημαϊκών στόχων που έχουν τεθεί μέσω του στρατηγικού σχεδιασμού.

3. Το ακαδημαϊκό πρόγραμμα (ακαδημαϊκό ημερολόγιο) κάθε Σχολής καταρτίζεται από τον Πρύτανη, μετά από γνώμη της Γενικής Συνέλευσης (ΓΣ) εκάστης Σχολής και εγκρίνεται από τη Σύγκλητο του ΔΤΠΑ-Κ.

Προσωρινή Διοίκηση

1. Η Προσωρινή Διοίκηση αποτελείται από πέντε (5) τακτικά μέλη, τα οποία επιλέγονται από τον Πρύτανη του μητρικού Ιδρύματος σε εναρμόνιση και προς την κυπριακή νομοθεσία. Μέλη προσωρινής διοίκησης δύνανται να είναι μέλη ΔΕΠ, ομότιμοι καθηγητές και τέως καθηγητές. Η θητεία της Προσωρινής Διοίκησης δεν μπορεί να υπερβεί τα δύο (2) ημερολογιακά έτη από την ημερομηνία διορισμού της και δύναται να παραταθεί με απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών και Εσωτερικών, μόνο για το διάστημα που απαιτείται έως την ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάδειξης του Πρύτανη και της Συγκλήτου του ΔΤΠΑ- Κ.

2. Η Προσωρινή Διοίκηση ασκεί τις αρμοδιότητες του Πρύτανη και της Συγκλήτου, όπως αυτές αναγράφονται στα αντίστοιχα άρθρα του παρόντος καταστατικού . Η Προσωρινή Διοίκηση υποχρεούται να κινήσει αμέσως τις διαδικασίες ανάδειξης των οργάνων διοίκηση.

3. Μετά την ανάδειξη του Πρύτανη και της Συγκλήτου, η Προσωρινή Διοίκηση παύει να υφίσταται και αποδίδει απολογισμό των πράξεων της στο Συμβούλιο Διοίκησης του μητρικού ΕΜΠ που αφορά τη διάρκεια της θητείας της. Προς τον σκοπό αυτό υπογράφεται πρακτικό παράδοσης παραλαβής.

4. Τα μέλη της Προσωρινής Διοίκησης, καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας τους, εφόσον έχουν την υπαλληλική ιδιότητα, δεν διατηρούν τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτή, συμπεριλαμβανομένων των αδειών από την υπηρεσία τους σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

5. Έδρα της Προσωρινής Διοίκησης ορίζεται η Λάρνακα.

6. Στο πλαίσιο εκπλήρωσης των αρμοδιοτήτων της η Προσωρινή Διοίκηση δύναται να προσλαμβάνει προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, έμμισθη εντολή ή σύμβαση έργου, για το χρονικό διάστημα από τον ορισμό της έως την εκλογή των οργάνων διοίκησης. Οι αποδοχές, αποζημιώσεις και τα έξοδα των υπαλλήλων καλύπτονται από ίδιους πόρους από δωρεές και δεν βαρύνουν τον προϋπολογισμό του μητρικού ιδρύματος. Μετά το πέρας της Προσωρινής Διοίκησης, οι παραπάνω συμβάσεις δύνανται να παρατείνονται για εύλογο χρονικό διάστημα.

Πρύτανης και Αντιπρυτάνεις

1. Η ευθύνη συντονισμού του ακαδημαϊκού και ερευνητικού τομέα και η ευθύνη λειτουργείας του διοικητικού, του οικονομικού και του τομέα υποδομών του ΔΤΠΑ – Κ για την επίτευξη των στόχων του ανήκει στον Πρύτανη και στους έως τρεις (3) Αντιπρυτάνεις.

2. Ο πρώτος Πρύτανης του ΔΤΠΑ – Κ εκλέγεται για πενταετή (5 έτη) θητεία μετά από ανοικτή διεθνή προκήρυξη του Συμβουλίου Διοίκησης και απόφαση του με πλειοψηφία των παρόντων. Στη συνέχεια ο Πρύτανης εκλέγεται για πενταετή (5 έτη) θητεία μετά από ανοικτή διεθνή προκήρυξη του Συμβουλίου Διοίκησης από εκλεκτορικό σώμα που απαρτίζεται από όλα τα μέλη ΔΕΠ του ΔΤΠΑ – Κ και ίσο αριθμό μελών ΔΕΠ των αντίστοιχων Σχολών του μητρικού ιδρύματος. Εφόσον οι υποψήφιοι είναι περισσότεροι των πέντε (5), το Συμβούλιο Διοίκησης (ΣΔ) επιλέγει τους πέντε (5) υποψηφίους επί των οποίων θα γίνουν οι εκλογές. Εφόσον ο συνολικός αριθμός των εκλεκτόρων υπολείπεται του αριθμού σαράντα (40), συμπληρώνεται κατάλληλα με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης από μέλη ΔΕΠ των αντίστοιχων Σχολών του μητρικού ιδρύματος κατόπιν κλήρωσης.

3. Πρύτανης του ΔΤΠΑ-Κ δεν μπορεί να είναι Πρύτανης του μητρικού ιδρύματος.

4. Ο Πρύτανης επιλέγει τους Αντιπρυτάνεις για το σύνολο ή μέρος της θητείας του από τα μόνιμα μέλη ΔΕΠ του ΔΤΠΑ – Κ ή εάν αυτό δεν είναι εφικτό από μόνιμα μέλη ΔΕΠ των αντιστοίχων Σχολών του μητρικού ιδρύματος.

Οργάνωση των Προγραμμάτων Σπουδών

Τα προγράμματα σπουδών του ΔΤΠΑ – Κ οργανώνονται με βάση το ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς και συσσώρευσης πιστωτικών μονάδων (ECTS) και με τις οικείες διατάξεις εφαρμογής του και τις διμερείς συμφωνίες του, ώστε τα προγράμματα σπουδών να περιγράφονται με την απόδοση πιστωτικών μονάδων σε όλα τα αυτοτελή εκπαιδευτικά συστατικά στοιχεία και δραστηριότητες που τα συνθέτουν και να είναι δυνατή η μεταφορά και η συσσώρευση επιτυχών επιδόσεων σε άλλα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών του ιδίου του Πανεπιστημίου ή άλλου Α.Ε.Ι. σε εθνικό ή/και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Διάρκεια Σπουδών

Η διάρκεια σπουδών είναι πενταετής (5 έτη) και οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Ιntegrated Μaster) σε
ειδικότητα της Σχολής.

Αριθμός μελών διδακτικού προσωπικού

1. Ο συνολικός αριθμός των μελών του διδακτικού ερευνητικού προσωπικού του ΔΤΠΑ – Κ δεν μπορεί να είναι κατώτερος των πενήντα (50), πέντε (5) έτη μετά την έναρξη λειτουργίας του.

2. Ο αριθμός των μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού κάθε Σχολής του ΔΤΠΑ – Κ δεν μπορεί να είναι κατώτερος των δέκα (10), τρία (3) έτη μετά την έναρξη λειτουργίας της.

Επιλογή διδακτικού προσωπικού παραρτήματος

1. Στο ΔΤΠΑ – Κ υπηρετεί διδακτικό ερευνητικό προσωπικό στον τομέα διδασκαλίας και έρευνας. Τα μέλη Δ.Ε.Π. είναι κάτοχοι διδακτορικού σε θέμα συναφές με το αντικείμενο της διδασκαλίας τους και διαθέτουν τα ουσιαστικά προσόντα, που απαιτούνται για την κατοχή θέσης διδακτικού προσωπικού αντίστοιχης βαθμίδας όπως επιστημονικές δημοσιεύσεις, ανακοινώσεις σε συνέδρια και μεταδιδακτορική έρευνα, με βάση τις αντίστοιχες προϋποθέσεις του μητρικού ιδρύματος, που περιλαμβάνονται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας. Δεν είναι απαραίτητη η κατοχή διδακτορικού διπλώματος για μέλη διδακτικού ερευνητικού προσωπικού, αν η προς πλήρωση θέση αφορά σε γνωστικό αντικείμενο εξαιρετικής και αδιαμφισβήτητης ιδιαιτερότητας, για τα οποία δεν είναι δυνατή ή συνήθης η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής κατά τους κανόνες της οικείας τέχνης ή επιστήμης.

2. Η οργάνωση και η παροχή ακαδημαϊκού έργου, στο οποίο περιλαμβάνεται κατεξοχήν το διδακτικό και το ερευνητικό έργο, γίνονται σύμφωνα με την αρχή της ακαδημαϊκής ελευθερίας.

3. Στο ΔΤΠΑ – Κ δεν μπορεί να ανήκει διδακτικό ερευνητικό προσωπικό οποιασδήποτε βαθμίδας, το οποίο υπηρετεί στο μητρικό Ίδρυμα Αθηνών.

4. Μόνιμα Μέλη Δ.Ε.Π. του μητρικού Ιδρύματος ή και ομότιμοι καθηγητές δύνανται να αιτούνται τη μετακίνησή τους για έξι (6) μήνες προς οποιαδήποτε Σχολή του ΔΤΠΑ- Κ, αν πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α) έχουν συμπληρώσει πέντε (5) έτη συνεχούς και αδιάλειπτης υπηρεσίας στη Σχολή στην οποία υπηρετούν (Σχολή προέλευσης μητρικού ιδρύματος), β) το γνωστικό τους αντικείμενο περιλαμβάνεται στο Μητρώο Γνωστικών Αντικειμένων της Σχολής υποδοχής του ΔΤΠΑ-Κ. Αρμόδιο για τον έλεγχο της πλήρωσης των προϋποθέσεων α) και β) είναι το Τμήμα υποδοχής. 5. Κατά το αρχικό στάδιο ίδρυσης του παραρτήματος μέχρι την οριστικοποίηση της δημιουργίας των Σχολών και την οριστική παύση της Προσωρινής Διοίκησης, η μετακίνηση μέλους Δ.Ε.Π. σε Σχολή του ΔΤΠΑ-Κ πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Σχολής του μητρικού Ιδρύματος.

6. Μετά την οριστικοποίηση της δημιουργίας των Σχολών του παραρτήματος, η μετακίνηση μέλους Δ.Ε.Π. σε Σχολή του ΔΤΠΑ-Κ πραγματοποιείται στο πλαίσιο ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού κατόπιν προκήρυξης.

7. Τα μέλη Δ.Ε.Π. που μετακινούνται προς άλλη Σχολή του ΔΤΠΑ-Κ εντάσσονται στην ίδια βαθμίδα που κατείχαν κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης μετακίνησης και έχουν το ίδιο υπηρεσιακό καθεστώς.

8. Τα μέλη Δ.Ε.Π. που μετακινούνται προς άλλη Σχολή του ΔΤΠΑ-Κ αμείβονται από το παράρτημα.

Κριτήρια επιλογής διδακτικού προσωπικού

1. Το Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό του ΔΤΠΑ – Κ εκλέγεται με αναλογική εφαρμογή των διατάξεων και διαδικασιών που ισχύουν για το μητρικό ίδρυμα.

2. Ως πρόσθετα κριτήρια επιλογής λαμβάνονται υπόψη οι προτεραιότητες που έχει θέσει το ΔΤΠΑ – Κ σε συνδυασμό με τις ιδιαιτερότητες της Κυπριακής Πολιτείας, που προσδιορίζονται με απόφαση της Συγκλήτου.

3. Τα κριτήρια περαιτέρω εξειδικεύονται με βάση τις αρχές της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της αξιοκρατίας, της ακαδημαϊκής ελευθερίας και της ποιοτικής παροχής υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης.

4. Η οργάνωση και η παροχή ακαδημαϊκού έργου, στο οποίο περιλαμβάνεται κατεξοχήν το διδακτικό και το ερευνητικό έργο, γίνονται σύμφωνα με την αρχή της ακαδημαϊκής ελευθερίας.

5. Ελάχιστες προϋποθέσεις για την εκλογή ή εξέλιξη σε θέση μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) είναι η κατοχή διδακτορικού διπλώματος και η συνάφεια του αντικειμένου της διδακτορικής διατριβής καθώς και η συνάφεια του ερευνητικού, επιστημονικού και εργαστηριακού έργου του υποψηφίου με το γνωστικό αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης.

6. Ως προϋποθέσεις και προσόντα για την εκλογή σε θέση μέλους Δ.Ε.Π. ορίζονται: α) Για την εκλογή στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή:

αα) η κατοχή διδακτορικού διπλώματος σε αντικείμενο συναφές με το γνωστικό
αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης,

αβ) κατ’ ελάχιστον τρία (3) έτη εμπειρίας, μετά την απόκτηση του διδακτορικού
διπλώματος, αυτοδύναμου διδακτικού έργου σε φορείς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή αλλοδαπής σε σχετικό πεδίο με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης ή ερευνητικού έργου σε αναγνωρισμένα ερευνητικά κέντρα της αλλοδαπής ή ερευνητική και εν γένει επιστημονική επαγγελματική απασχόληση σε σχετικό επιστημονικό πεδίο.  με το γνωστικό αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης ή συνδυασμός των παραπάνω, που αθροίζουν κατ’ ελάχιστον σε τρία (3) έτη εμπειρίας, μετά την απόκτηση του διδακτορικού διπλώματος,

αγ) πρωτότυπες δημοσιεύσεις σε διεθνή αναγνωρισμένα επιστημονικά περιοδικά ή σε πρακτικά επιστημονικών συνεδρίων ή επιστημονικούς συλλογικούς τόμους, τα οποία λειτουργούν με σύστημα κριτών είτε αυτοδύναμα είτε σε συνεργασία με άλλους ερευνητές ή πρωτότυπη επιστημονική μονογραφία πέρα από τη διδακτορική διατριβή ή συνδυασμός των παραπάνω.

Για την εκλογή συνεκτιμώνται ιδιαιτέρως: i) η διεθνής ερευνητική και επιστημονική παρουσία του υποψηφίου, και ιδίως κατά πόσο το συνολικό ερευνητικό και επιστημονικό του έργο αναγνωρίζεται από άλλους ερευνητές και θεμελιώνει προοπτικές διεθνούς ακαδημαϊκής καταξίωσης, ii) η συμμετοχή σε ερευνητικά έργα του εξωτερικού και στην εξαγωγή ερευνητικών αποτελεσμάτων, iii) η κατοχύρωση διανοητικής ιδιοκτησίας μέσω διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και άλλων δικαιωμάτων βιομηχανικής ιδιοκτησίας και iv) η συμμετοχή στην ίδρυση εταιρειών τεχνοβλαστών (spin off) που έχουν προκύψει από την εξαγωγή ερευνητικών αποτελεσμάτων του υποψηφίου.

β) Για την εκλογή σε θέση Αναπληρωτή Καθηγητή απαιτούνται:

βα) Τέσσερα (4) έτη τουλάχιστον αυτοδύναμης διδασκαλίας μετά την απόκτηση του διδακτορικού διπλώματος στο γνωστικό αντικείμενο του Τομέα σε Α.Ε.Ι. ή ομοταγή ιδρύματα του εξωτερικού ή αναγνωρισμένου επαγγελματικού έργου κατάλληλου επιπέδου σε σχετικό επιστημονικό πεδίο ή εργασίας σε αναγνωρισμένα ερευνητικά κέντρα της χώρας ή της αλλοδαπής.

Το χρονικό διάστημα των τεσσάρων (4) ετών μπορεί να κατανέμεται συνδυαστικά στις ανωτέρω δραστηριότητες, οι οποίες σε κάθε περίπτωση είναι αντίστοιχες με το επιστημονικό επίπεδο και συναφείς με το γνωστικό πεδίο της θέσης που προκηρύσσεται.

ββ) Πρωτότυπες δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά αναγνωρισμένου κύρους, από τις οποίες ένας αριθμός πρέπει να είναι αυτοδύναμες ή πρωτότυπες επιστημονικές μονογραφίες, εξαιρουμένων των αυτοεκδόσεων. Το συνολικό ερευνητικό έργο του υποψηφίου πρέπει να έχει αναγνωριστεί από την επιστημονική κοινότητα.

γ) Για την εκλογή σε θέση Καθηγητή α ́ βαθμίδας απαιτούνται:

γα) Έξι (6) έτη τουλάχιστον αυτοδύναμης διδασκαλίας, μετά την απόκτηση του διδακτορικού διπλώματος στο γνωστικό αντικείμενο του Τομέα, με τεκμηριωμένη συμβολή στη διαμόρφωση και διδασκαλία της ύλης δύο τουλάχιστον μαθημάτων ή εργασίας σε αναγνωρισμένα ερευνητικά κέντρα της χώρας ή της αλλοδαπής ή αναγνωρισμένου επαγγελματικού έργου σε σχετικό επιστημονικό πεδίο.

Το χρονικό διάστημα των έξι (6) ετών μπορεί να κατανέμεται συνδυαστικά στις ανωτέρω δραστηριότητες, οι οποίες σε κάθε περίπτωση είναι αντίστοιχες με το επιστημονικό επίπεδο και συναφείς με το γνωστικό πεδίο της θέσης που προκηρύσσεται.

γβ) Πρωτότυπες δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά αναγνωρισμένου κύρους, από τις οποίες ένας αριθμός πρέπει να είναι αυτοδύναμος ή πρωτότυπες επιστημονικές μονογραφίες, εξαιρουμένων των αυτοεκδόσεων.

γγ) Διδακτική εμπειρία μεταπτυχιακών σπουδών συνισταμένη στη διδασκαλία επί τριετία, τουλάχιστον, σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών Α.Ε.Ι. της χώρας ή της αλλοδαπής ή επίβλεψη, με την ιδιότητα του επιβλέποντος, μίας τουλάχιστον διδακτορικής διατριβής που έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή της ή συμμετοχή σε τριμελείς συμβουλευτικές επιτροπές δύο τουλάχιστον διδακτορικών διατριβών που έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή τους ή διεύθυνση επί τριετία, τουλάχιστον, αναγνωρισμένων Ερευνητικών Ινστιτούτων ή τριετής τουλάχιστον θητεία σε διευθυντική θέση Διεθνών ή Ευρωπαϊκών Οργανισμών.

Για την εκλογή συνεκτιμάται κατά πόσο το συνολικό ερευνητικό έργο του υποψηφίου έχει αναγνωριστεί από την επιστημονική κοινότητα.

γδ) Όπου προβλέπονται αυτοδύναμες δημοσιεύσεις, νοούνται και οι δημοσιεύσεις στις οποίες ο υποψήφιος είναι ο κύριος ερευνητής ή ερευνητής σε δημοσίευση όπου δεν συμμετέχει ο επιβλέπων της διδακτορικής του διατριβής.»

7. Η κρίση για εξέλιξη ή εκλογή μελών Δ.Ε.Π. βασίζεται στο συνολικό διδακτικό έργο των κρινόμενων, στη συνολική τους επιστημονική και ερευνητική δραστηριότητα, με έμφαση στη διεθνή τους παρουσία, ικανό μέρος των οποίων πρέπει να έχει συντελεστεί τα τελευταία πέντε (5) έτη από την υποβολή της αίτησης για εξέλιξη ή εκλογή. Επίσης, συνεκτιμώνται ιδιαίτερα κατά την κρίση για κατάληψη θέσης Δ.Ε.Π. το ήθος, η προσωπικότητα του υποψηφίου και η κοινωνική του προσφορά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *